جراحی موفق سرطان سینه با روش ماورای صوت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر/ علمی /۰۸/۰۶
محققان علوم پزشکی اعلام نمودند روش جراحی تحت کنترل امواج ماورای صوت ، درمان زنان مبتلا iبه سرطان سینه را iبهبود بخشیده است.
گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه گو اعلام نمودند روش یاد شده ، نیاز iبه جراحی های اضافی را برای کنترل و برداشتن کامل توده سرطانی سینه در زنان ، رفع می نماید.
محققان می گویند با استفاده از این روش جراحی ، می توان نیاز iبه جراحی دوم را برای کنترل سرطان سینه تا پنجاه درصد کاهش داد.

دکتر آلکس لیبرمن و همکارانش می گویند در تلاشند با این روش ، تومورها را از بین ببرند و احتمال عود سرطان سینه و نیاز iبه جراحی مجدد را iبه صفر برسانند.
به گزارش تفسیری پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، از هر هشت زن در جهان یک نفر در طول عمر خود iبه سرطان سینه مبتلا می گردد و از هر یک هزار زن بالاتر از چهل سال نیز سی نفر iبه این سرطان مبتلا می شوند ولی با انجام دادن ماموگرام می توان از بروز این خطر کاست.
به گفته محققان اگر زنانی که بین پنجاه تا هفتاد و پنج سال دارند iبه طور سالانه تحت ماموگرافی قرار بگیرند شمار مبتلایان iبه سرطان سینه از سی iبه بیست و سه نفر در هر هزار نفر کاهش می یابد.
سرطان سینه سالانه پانصد و نوزده هزار نفر را در جهان از پای در می آورد و بر اساس اعلام سازمان iبهداشت جهانی ، میزان زنده ماندن بعد از ابتلا iبه این سرطان از هشتاد درصد در امریکا ،‌ سوئد و ژاپن تا چهل درصد در کشورهای فقیر متغیر است.
سرطان سینه یک مسأله مهم اپیدمیولوژیک با گسترش جهانی است.
همچنین زنان ساکن کشورهای صنعتی در مقایسه با سایرین، ریسک ابتلای بالاتری دارند که البته کشور ژاپن در این میان یک استثناء است.
تشخیص کنسر سینه یکی از ناخوشایندترین وقایعی است که ممکنست در طول زندگی یک زن رخ دهد.
در این بیماری، تکثیر بدخیم سلول های اپی تلیالی پوشاننده مجاری روی می دهد.
مانند همه بدخیمی های اپی تلیالی، میزان بروز سرطان سینه نیز با افزایش سن تدریجاً بالا رفته، ولی از سن قطع قاعدگی شیب این منحنی کاهش می یابد.
۱۵۹/۱۰۶


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.