جراحی جعلی برای فرار از سربازی خطرناک شد

حادثه > داخلی
پسر جوان که برای گرفتن معافیت پزشکی زیر تیغ جراح رفته بود، نمی‌دانست پس از یک سال دچار ضایعه نخاعی می‌شود.

به گزارش مهر، سرهنگ حسین حسین زاده رییس پلیس آگاهی اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به نام “احسان – س”به پلیس آگاهی و طر شکایتی علیه یک پزشک به خاطر ایجاد ضایعه نخاعی رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه اصفهان قرار گرفت.

در بازجویی فنی صورت گرفته از شاکی کارآگاهان به این نکته پی بردند که او از انجام خدمت سربازی هراسان بوده و از تمکن مالی خوبی برخوردار بوده و حاضر به پرداخت هر مبلغی برای معافیت بوده است. احسان در یکی از مجالس با یکی از دوستانش به نام حمید رضا برخورد می کند و مسئله خدمت سربازیش را با او در میان می‌گذارد.حمید رضا یک پزشک جراح مغز و اعصابی را به او معرفی می‌کند که در قبال انجام یک عمل جراحی سطحی بر روی ستون فقرات مبلغ ۱۴ میلیون تومان می‌گیرد و او می‌تواند با مراجعه به کمسیون پزشکی کفالت پزشکی بگیرد. او که این فرصت را غنیمت می‌بیند پیشنهادش را می‌پذیرد و با پرداخت ۱۴ میلیون تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار می‌گیرد.

احسان پس از ۱ سال از عمل جراحی، درد شدیدی در ناحیه ستون فقراتش به سراغش می‌آید تا حدی که طاقتش تمام شده و از پزشک جراحش به خاطر ایجاد ضایعه ستون فقرات شکایت می‌کند.با اقدامات فنی و پلیسی کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی اصفهان پزشک جراح به همراهی دلال معاملاتش حمید رضا شناسایی و طی اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند. آنها که ابتدا خود را از هرگونه بزهی مبرا می‌دانستند با روبرو شدن با ادله و مدارک علمی کارآگاهان لب به اعتراف گشودند و به ۱۴ فقره دیگر کلاهبرداری و اخذ مبالغ ۱۲ تا ۱۴ میلیون از هر نفر اعتراف کردند.

سرهنگ “حسین زاده ” گفت: با تکمیل شدن روند انجام تحقیقات و اعترافات صریح کلاهبردارن هر دو کلاهبردار به مقام قضایی معرفی و با صدور قراری روانه زندان شدند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.