جراحی پلاستیک در کشور ۷ برابر کشورهای غربی/۹۰درصد جراحی‌ها مربوط به بینی است

در گفت‌وگو با برنا اعلام شد

نراقی گفت: آخرین تحقیقاتی که توسط انجمن تحقیقات راینولوژی صورت گرفته است نشان می‌دهد که ۹۰ درصد جراحی‌های صورت گرفته در کشور مربوط به جراحی پلاستیک بینی است.

محسن نراقی رییس انجمن تحقیقات راینولوژی در حاشیه سومین کنگره راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: شایع‌ترین جراحی زیبایی در کشور در زمینه جراحی‌های پلاستیک صورت مثل جراحی‌های زیبایی، ترمیمی و پلاستیک و همچنین روش‌های غیر جراحی در زیبایی و جوان سازی صورت از بحث‌هایی است که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نراقی در ادامه گفت: آخرین تحقیقاتی که توسط انجمن تحقیقات راینولوژی صورت گرفته؛ نشان می‌دهد  ۹۰ درصد جراحی‌های صورت گرفته در کشور مربوط به جراحی پلاستیک بینی است.

انجمن تحقیقات راینولوژی در ادامه افزود: همچنین در یک تحقیق مشترک که با یکی از دانشگاه‌های خارجی صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که میزان شیوع جراحی پلاستیک در کشور ما هفت برابر کشورهای غربی ابوده و در اغلب موارد نیازی به انجام جراحی نبوده است.

وی تصریح کرد: مهمترین علت شیوع این جراحی عدم آگاهی صحیح مردم و جوانان به پیامدها و عوارض این جراحی‌ها است، چرا که مشکل‌ترین جراحی پلاستیک در صورت و بدن جراحی پلاستیک بینی است. در واقع اگر کوچکترین مشکل در حراجی صورت گیرد، فرد دچار مشکلات تنفسی و عوارض زیبایی می‌شود.

نراقی در خاتمه خاطر نشان کرد: کسانی که دچار  عارضه در جراحی شدند، کسانی هستند که نیازی به جراحی نداشته اند. در واقع می‌توان گفت نیمی از بیماران مراجعه کننده برای جراحی زیبایی، احتیاجی به این جراحی نداشته‌اند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.