جرای موفقیت آمیز برنامه پزشک خانواده نیازمند تغییر نگرش مردم است

پنجشنبه ۱ تیر – ۱۲:۵۰:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- اجرای موفقیت آمیز برنامه پزشک خانواده نیازمند تغییر نگرش مردم است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان اجرا شده و نتایج بسیار مطلوبی نیز به همراه داشته است.
محمدحسین اعرابی افزود: برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در راستای پیشبرد سیاست های نظام جمهوری اسلامی، اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه پنجم توسعه به منظور اصلاح نظام سلامت کشور در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: اجرای این برنامه مانند انجام هر اقدام جدید دیگری آن هم با گستره وسیع، با مسایل و مشکلاتی مواجه است.
رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در دانشگاه  علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: اجرای موفقیت آمیز این برنامه نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و همکاری و همیاری تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی است.
اعرابی خاطرنشان کرد: مشارکت مسئولان در فرهنگ سازی، تغییر نگرش، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در این برنامه بسیار تاثیرگذار است.
وی یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مردم از چگونگی عملکرد و مزیت های برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع، نقش مهمی در کمک به دست اندرکاران برای اجرای موفقیت آمیز آن دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اطلاع رسانی و انعکاس پیرامون اهمیت و ضرورت اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نه تنها بسترهای لازم برای هموار کردن مسیر اجرای این برنامه را فراهم می کند بلکه ارتقای سطح سلامت را نیز محقق می کند.
اعرابی با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف این برنامه و برگزاری جلسات  متعدد اظهار داشت: هم اکنون زیرساخت های لازم برای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در حال اجراست.
وی افزود: ثبت نام از پزشکان عمومی و متخصص، اطلاع رسانی، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی جهت پزشکان و پرسنل از جمله برنامه های مختلف انجام شده در دانشگاه است.
وی، جمعیت زیر پوشش این برنامه در منطقه کاشان را بیش از ۴۰۰ هزار نفر ذکر کرد و تصریح کرد: براساس این برنامه، هر پزشک عمومی ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از جمعیت شهری را می تواند زیر پوشش قرار دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۲۵۰۵۵۸۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.