جرقه‌های جنگ جهانی سوم

جام جم آنلاین: تلویزیون رسمی سوریه در گزارشی از تعیین زمان مشخصی با عنوان “ساعت صفر” برای عملیات تشدید فشار بر دمشق و تسلط بر سلاح‌های شیمیایی و موشکی سوریه خبر داد و اعلام کرد که این عملیات برای آغاز نفوذ نیروهای خارجی به سوریه از چند محور صورت خواهد گرفت.

یک منبع اطلاع‌رسانی فرانسوی به اظهارات هیلاری کلینتون در زمینه حمله بزرگ و فراگیر به سوریه اشاره کرده و ابراز داشت که در این راستا ارتش اسرائیل نیز در نهایت آماده باش به سر می برد و در مرزهای سوریه مستقر شده است، ارتش اردن و نیروهای عربی و آمریکایی و همچنین ارتش ترکیه نیز در آماده باش هستند و از سوی دیگر نیروهای آمریکایی نیز به سواحل ترکیه آمده اند و ناو هواپیما بر آبراهام لینکولن نیز در بندر آنتالیای ترکیه لنگر انداخته است.

این منبع به همزمانی اظهارات هیلاری کلینتون با افزایش گسترده نیروهای نظامی در مرزهای سوریه از سوی کشورهای همسایه اشاره کرده و با اشاره به واکنش‌های مسکو در این زمینه افزود: حرکت ناوگان دریایی “دریای سیاه” روسیه به دریای مدیترانه و  حرکت ناوگان دریای بالتیک و ۲۶ قطعه دریایی از این کشور تنها پیام روسیه به این تحرک ها نبود، بلکه در این راستا یک مقام نیروی دریایی روسیه نیز ابراز امیدواری کرد که جرقه های جنگ جهانی سوم زده نشود.

مسکو می تواند در صورت بروز جنگ، پل ارتباط هوایی با سوریه ایجاد کند. علاوه بر اینکه ناوهای هسته ای روسیه نیز بدون سر و صدا به حرکت درآمده اند.

دیدار نماینده عارف با خاتمی

یکی از اعضای تیم انتخاباتی محمد رضا عارف ، اخیرا به دیدار محمد خاتمی رفته است. در این دیدار وی با انتقاد از هجمه ها و تخریب هایی که در روزهای اخیر علیه عارف صورت گرفته به خاتمی گفته است:” برخی آقایان تندرو اصلاح طلب که با افراطی گری های خود لطمات سنگینی به این جریان زده اند در واکنش به خبر کاندیداتوری عارف عجولانه و قیم مابانه برخورد کرده اند و در رسانه های خود وی را بایکوت خبری کرده اند.”

به گزارش ممتازنیوز، عضو ستاد انتخاباتی عارف در ادامه تاکید کرده:” ما باید از فرصت  تاریخی انتخابات ریاست جمهوری نهایت استفاده را برده و با مردم از مشکلات موجود و راهبردهای حل آنها سخن بگوییم.اگر هم در نزدیک انتخابات قرار به وحدت روی کاندیدای خاص بود هر کاندیدایی که رای کمتری داشت کنار برود و این موضوع را عارف پذیرفته است.”

گفتنی است موسوی خوئینی ها ضمن مخالفت شدید با کاندیداتوری عارف گفته است در این زمینه سکوت نخواهد کرد.

پیش بینی انتخاباتی حجاریان

سعید حجاریان در جمع گروهی از دانشجویان با ابراز خوشحالی از رقابت میان اصولگرایان که به ادعای وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به چالش تبدیل خواهد شد گفته است:” محال است جریان متشتت اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت برسد که در این وضعیت شکست آن ها حتمی است.”

وی تصریح  کرده است:” یکی از بزرگترین دستاوردهای اصلاح طلبان در سال۹۱- ۹۰، جدی شدن رقابت میان اصولگرایان برای تصاحب کرسی های مجلس و سپس فتح هیات رئیسه و ریاست کمیسیون های مجلس بود.”

دروغ‌گویی به سبک العربیه

شبکه خبری العربیه وابسته به رژیم سعودی با انتشار خبری اعلام کرد که رئیس جمهور یمن فرستاده ویژه احمدی نژاد را که برای دعوت از رئیس جمهور این کشور در صنعا حضور داشت، به حضور نپذیرفته است.
 
العربیه در این خبر مدعی شده که این اقدام رئیس جمهور یمن اعتراض به کشف یک شبکه جاسوسی وابسته به ایران است و بر همین اساس این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیکی منتشر کرده که مشخص نیست که این منابع دیپلماتیک چه کسانی هستند.
 
نکته جالب اینکه العربیه در این خبر اعلام کرده که “مسعود حسینی وزیر انرژی ایران پس از مطرح شدن کشف شبکه جاسوسی ایرانی در یمن به صنعا سفر کرد اما منصور هادی او را نپذیرفت.”
 
 این خبردرحالی  منتشر شده که ایران وزارتخانه‌ای به نام انرژی و یا وزیری به نام مسعود حسینی ندارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.