جریان رسانه‌ای مشکوک در بازار ارز

۱۷م دیماه ،

یک شبکه اطلاع‌رسانی اس‌ام‌اسی که مدعی بزرگ‌ترین شبکه خبررسانی با این شیوه است و هر روز بسته‌های خبری برای مشتریان خود ارسال می‌کند، در اقدامی عجیب افزایش قیمت ارز طی ۱۰ روز آینده را کاذب خوانده و از شهروندان خواسته است تا دلار نخرند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، متولیان این شبکه اس‌ام‌اسی در پیامک خود آورده‌اند: «افزایش قیمت کاذب دلار طی ۱۰ روز آتی؛ دلار نخرید!» 

این شبکه که پیامک‌های خود را از طریق همراه اول ارسال می‌کند، علاوه بر ارسال چنین خبرهای مشکوکی، تبلیغات زود‌هنگام دو چهره اقتصادی را که کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند نیز ارسال می‌کند. 

بنابر این گزارش، طی روزهای آینده جریان مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی موسوم به ۱+۵ را پیش‌رو دارد که به طور معمول خود عاملی در ایجاد التهاب بازار بحران‌زده ارز بوده و پیش‌بینی می‌شود تلورانس‌های قیمتی را زیاد‌تر می‌کند. 

اما این اقدام شبکه مذکور سؤال برانگیز است و گویی پیامک مذکور به مخاطبان خاص خبر می‌دهد که دلار بخرید که گران می‌شود! این در حالی است که به نقل از مسئولان دولتی برنامه‌ای در دست است که نوسانات ارزی را کاهش خواهد داد و با توجه به آنچه گفته شد بانک مرکزی و دولت تمهیدات لازم را برای کنترل و ثبات بازار در نظر گرفته‌اند.
 
به گزارش «جوان» اگر چه انگیزه این شبکه از ارسال چنین خبری معلوم نیست اما انعکاس گسترده اس‌ام‌اسی با چنین محتوایی از روی هوشیاری یا ساده‌لوحانه قابل تأمل و پیگیری است و لذا سیستم‌های اطلاع‌رسانی و مسئولانشان با درک شرایط و حساسیت بیشتری نسبت به ارسال چنین خبرهای اقدام کنند. گفتنی است در جریان افزایش قیمت طلا مسئولان دولتی، یک خبرگزاری را به واسطه اعلام قیمت سکه و طلا عامل گرانی طلا در داخل عنوان کرده بودند و هم‌اکنون که درج قیمت طلا و ارز در رسانه‌ها ممنوع شده و کمتر رسانه‌ای به این موضوع می‌پردازد، استفاده از تکنیک تبلیغات منفی در قالب خبر می‌تواند جای تأمل و توجه ویژه دستگاه‌های نظارتی باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.