جریمه ۳ میلیون راننده

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از برخورد با سه میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو به دلیل استفاده نکردن راننده و سرنشینان آنها از کمربند ایمنی خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده برخورد با خودروهایی که سرنشینان آنها از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، در دور دوم سفرهای تابستانی تشدید خواهد شد.

اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این ‌که استفاده از کمربند ایمنی در درون شهرها برای سرنشینان ردیف جلو و در خارج شهرها و جاده‌‌های کشور برای همه سرنشینان اجباری است، افزود: بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون با بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار راننده متخلف در این خصوص برخورد شده است که از این تعداد بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در درون شهرها و حدود یک میلیون دستگاه در خارج از شهرها و جاده‌های روستایی بوده‌‌ است.

وی به آمار برخورد با خودروهایی که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند از ابتدای تابستان اشاره کرد و گفت: بر این اساس با حدود ۷۵۰ هزار راننده متخلف برخورد شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: بر این اساس خودروهایی که راننده یا سرنشینان آنها از کمربند ایمنی استفاده نکنند برابر قانون مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی با اشاره به این که درصد عمده‌ای از علت مرگ در تصادفات رانندگی ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد بوده که بخش زیادی از این افراد سرنشینان عقب خودرو بوده‌اند، تصریح کرد: قطعا استفاده از این وسیله ایمنی و سختگیری پلیس در این خصوص در راستای حفظ جان سرنشینان خودروهاست، لذا انتظار می‌رود رانندگان و سرنشینان خودروها در این خصوص قانون را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به پژوهش انجام شده درخصوص استفاده از کمربند ایمنی در کشور، خاطرنشان کرد: بر این اساس علل اصلی عدم استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی در داخل شهر، کوتاهی مسیر و سرعت کم هنگام رانندگی ذکر شده است که ضرورت دارد رانندگان و سرنشینان خودروها عادت کنند پیش از حرکت خودرو نسبت به بستن کمربند ایمنی خود اقدام کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.