جریمه میلیونی گوگل به خاطر جاسوسی!

شرکت اینترنتی گوگل بار دیگر به علت نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر شرکت اپل در مظان اتهام قرار گرفته و جریمه تخمینی آن، ۲۲٫۵ میلیون دلار از سوی کمیسیون تجاری فدرال آمریکا خواهد بود.

ممتازنیوز به نقل از پایگاه خبری دیلی میل:شرکت اینترنتی گوگل بار دیگر به علت نقض حریم خصوصی کاربران مرورگر شرکت اپل در مظان اتهام قرار گرفته و جریمه تخمینی آن، ۲۲٫۵ میلیون دلار از سوی کمیسیون تجاری فدرال آمریکا خواهد بود.
 
 در صورت قطعی شدن مبلغ ۲۲٫۵ میلیون دلار، این مبلغ بالاترین مبلغ جریمه‌ای است که یک شرکت از سوی کمیسیون تجاری فدرال آمریکا، ملزم به پرداخت آن می‌شود.
 
گوگل یکی از شناخته شده‌ترین جستجوگرهای جهان، متهم است که با تغییر تنظیمات مرورگر سفری اپل و با استفاده از یک کد کامپیوتری خاص به جمع‌آوری اطلاعات کاربران محصولات اپل، اعم از آیپد و آیفون و جاسوسی اطلاعات آن‌ها پرداخته است.
 
این در حالی است که اتهام شرکت گوگل مبنی بر جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران شبکه‌های وایرلس در انگلیس، هنوز در دست بررسی و تحقیق است.
 
شرکت‌هایی مانند گوگل که بخش عظیمی از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می‌آورند، به ردیابی فعالیت کاربران و بازدید آن‌ها از این تبلیغات، دسترسی دارند.
 
در حالی‌که مرورگر سفری که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای تلفن همراه است، به گونه‌ای طراحی شده که از هرگونه ردیابی توسط شرکت‌های دیگر جلوگیری می‌کند.
 
شرکت گوگل در واکنش به این امر با غیر عمدی خواندن چنین برنامه ای کلید اتهامات وارده را رد کرده و جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران را نپذیرفته است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.