جریمه نیم میلیونی رانندگان متخلف طرح فاصله اجتماعی/ نحوه عبور خودروی مسافران غیرتهرانی از تهران

رئیس پلیس راه ناجا از جریمه نیم میلیونی و توقیف یک ماهه خودروهای متخلفان طرح فاصله اجتماعی خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سردار تیمور حسینی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به محدودیت های تردد برای مقابله با کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز ، اظهار کرد: در همه خروجی‌های استان‌ها محدودیتهایی را برای تردد قائل شدیم؛ اول آنکه هموطنان عزیزی که در حال حاضر در منازل خود هستند به هیچ عنوان برنامه‌ریزی سفر نباید داشته باشند، زیرا به آنها اجازه خروج از استان داده نمی‌شود.

وی با اشاره به گروهی که هم اکنون در سفر هستند، افزود: در حال حاضر تعدادی از افراد مشاهده می‌شود که به سمت تهران می‌آیند، این افراد اگر ساکن تهران باشند به آنها اجازه ورود داده می‌شود اما اگر ساکن تهران نباشند اما قصد عزیمت به استان‌هایی را دارند که مستلزم عبور از استان تهران است، این افراد بدون آنکه اجازه ورود به شهر تهران را داشته باشند به آنها اجازه ورود و تذکر داده می‌شود که بدون ورود به شهرهای طول مسیر به مقصد برسند.

وی افزود: لذا هموطنانی که به مسافرت رفته‌اند باید هرچه سریعتر برنامه بازگشت خود را تنظیم کنند و در جریان باشند که به هیچ عنوان حق ورود به شهرهای طول مسیر را ندارند، باید از راه‌های کمربندی و کنارگذرها استفاده کنند تا به شهر مقصد خود برسند.

سردار حسینی در ادامه با اشاره به شرایط تهران البرز گفت: شرایط تهران و البرز به واسطه این که شرایط خاصی است و تعداد زیادی از کسانی که در شهرهای کرج و اطراف تهران ساکن هستند و محل کارشان در تهران است، این محدودیت تردد در محدوده استان‌های تهران و کرج اعمال نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در سایر استان‌ها به منوالی که توضیح داده شد بحث ورودی و خروجی‌ها به دقت و با حساسیت بالا توسط همکاران کنترل می‌شود. 

سردار حسینی همچنین درباره تردد ناوگان‌های عمومی بار و مسافر بری نیز گفت ناوگان‌های عمومی بار جز استثنائات این طرح است و هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد زیرا باید کالاهای اساسی به موقع در سطح کشور جابجا شود. همچنین ناوگان عمومی مسافر، بنا به صلاحدید استان‌ها و تصمیماتی که در هر استان گرفته می‌شود باید به حداقل ممکن خود برسد یعنی در حد ضرورت و نیاز باید انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به ضمانت اجرای این طرح بیان کرد: کسانی که به این مسئله بی‌توجه باشند، همکاران موظفند ضمن اعمال قانون به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، خودرو این افراد را نیز به مدت یک ماه در پارکینگ متوقف کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.