جزء‌هایی از بسیارزیباترین قرآن کریم در قالب نمایشگاهی در بیت رهبری رونمایی می‌شود

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر پروژه بسیارزیباترین قرآن در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

به گفته علیرضا آقامیری؛ مدیرپروژه بسیارزیباترین قرآن کریم؛ تاکنون بخش‌هایی از نگارگری و گل و مرغ بسیارزیباترین قرآن کریم به انجام رسیده است و این بخش‌ها در قالب یک نمایشگاه با حضور مقام معظم رهبری هفته آینده در بیت رهبری رونمایی خواهد شد و در صورت صلاحدید مقام رهبری تفسیر قرآن و تصویرسازی قرآن نیز برای تکمیل این پروژه آغاز خواهد شد.

علیرضا آقا میری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: سالها بود که به فکرنگارگری بسیارزیباترین قرآن بودم که در سه سال گذشته توانستم به همراه گروهی که با من همکاری می نمایند، به بخشی از این آرزوی بزرگم تحقق ببخشم و تاکنون بخشی از نگارگری این قرآن به انجام رسیده است.

آقامیری گفت: این قرآن به خط عثمان طاها است و برای این که این قرآن حلال باشد در مراسم حج شخصا از عثمان طاها اجازه گرفته ام که از خط او برای این قرآن استفاده کنیم.

به گفته مدیر پروژه بسیارزیباترین قرآن؛ با توجه به این که ابتدا متن قرآن بر روی کاغذ این قرآن چاپ شده است، تذهیب و گل مرغ ها بر روی متن‌های نوشته شده انجام می گردد و در این قرآن برخلاف سایر قرآن هایی که تاکنون با تذهیب و گل و مرغ آراسته شده اند، داخل متن قرآن نیز گل و مرغ کار می گردد و این برای نختسین بار است که این اتفاق می افتد.

وی افزود: در حال حاضر این قرآن در شهرهای تبریز، قم، کرج، اسلامشهر و تهران درحال آماده سازی است و هر یک از هنرمندانی که برای این پروژه دعوت شده اند به واسطه تسلطی که به کارشان دارند، بخش هایی از این کار را انجام می دهند. خودم نیز در همه مراحل کار حضور دارم.

آقامیری با بیان این مطلب که برای خلق این اثر هنری و معنوی بزرگ از نظرات علمای حوزه علمیه نیز بهره گرفته ایم گفت: در صورت صلاحدید مقام معظم رهبری تفسیر قرآن نیز در متن این قرآن نفیس گنجانده خواهد شد.همچنین در صورت صلاحدید مقام رهبری بخش های از قرآن کریم توسط نگاران به صورت مستقل تصویر سازی خواهد شد و اگر چنین اتفاقی میسر شود، این برای اولین بار خواهد بود که شاهد تصویر سازی قرآن کریم خواهیم بود.

مدیر پروژه بسیارزیباترین قرآن کریم ادامه داد: در صورت تایید نهایی این پروژه از سوی مقام رهبری تا پنج سال آینده سه قرآن که شامل تصویرسازی، نگارگری و گل و مرغ خواهد بود،به انجام خواهد رسید و اوراق این سه قرآن در قالب نمایشگاهی بزرگ در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نگارگرادامه داد: بسیارزیباترین قرآن دردوجلد و در ۷۴۰ صفحه منتشر خواهد شد.

به گفته علیرضا آقامیری تاکنون سه سال از آغاز پروژه بسیارزیباترین قرآن کریم می گذرد و تا پنج سال آینده نیز این کار عظیم ادامه خواهد داشت. درحال حاضر۱۰۰ هنرمند با این پروژه همکاری می نمایند و تا نهایی شدن کار؛۵۰۰ هنرمند با این پروژه بزرگ و معنوی همکاری خواهند نمود.

مدیرپروژه بسیارزیباترین قرآن همچنین از همه هنرمندانی که به نوعی می توانند با این پروژه همکاری نمایند دعوت به همکاری نمود.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.