جزئیات اتفاق مرگبار اسکانیا از زبان رئیس پلیس راهور کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهور ناجا جزئیات و سبب اتفاق را در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد.

سردار مومنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در تشریح جزئیات و سبب اتفاق شب قبل اظهار داشت: شب قبل حدود ساعت ۲۳ در کیلومتر ۲۹  آزاد راه قم به تهران اتفاق ناگورا آتش گرفتن دو دستگاه اسکانیا به ماموران راهور اعلام شد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بلافاصله ماموان به همراه بنده در همان دقایق اولیه در صحنه حاضر شدیم و کارشناسای پلیس راه با بررسی دریافتند که خودرو اتوبوس که در حال مسیر قم به تهران در حرکت بود به سبب نقص فنی از مسیر منحرف و با یک دستگاه سواری برخورد و سپس از کاردیل عبور در لاین مخالف با اتوبوس دیگری برخورد می‌کند و متاسفانه ۴۴ نفر از سرنشینان دو دستگاه اسکانیا کشته می ‌شوند و ۳۹ نفر مجروح به بیمارستان انتقال داده می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از اتفاق دچار حریق شدند، گفت: به سبب ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از اتفاق دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به خارج پرتاب کنند. 

وی سبب این اتفاق بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و سبب تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به سبب ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند. 

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این اتفاق مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) ۵۰ درصد در این اتفاق مقصر شناخته شده است. 

وی از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه اتفاق حاضر می باشند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.