جزئیات نشست شورای مرکزی با آیت‌الله مصباح ؛ انتخابات جبهه پایداری به تعویق افتاد / انتقاد شدید از انصراف «الهام»

جلسه اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح به اتمام رسید و طبق این جلسه انتخابات این جبهه به تعویق افتاد.
به گزارش آریا،در این جلسه درباره اساسنامه جبهه پایداری، موضوع انصراف الهام از حضور در شورای مرکزی بحث شد و قرار است باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری جزییات این جلسه و تصمیمات جدید این جبهه را طی یک نشست خبری تشریح کند.قابل ذکر است در حال حاضر دبیرکل و سخنگوی جبهه پایداری تغییری نکرده و طبق اساسنامه جدید قرار شد انتخابات شورای مرکزی هفته آینده برگزار شود.
خبرگزاری آریا روز گذشته در گزارشی از تقسیم شدن جبهه پایداری به دو شاخه قم و تهران خبر داده بود.
خبرنگارسیاسی آریا کسب اطلاع کرده است که در جلسه اعضای شورای مرکزی با آیت الله مصباح یزدی ، برخی اعضا انتقادات تندی را در خصوص اعلام انصراف غلامحسین الهام از عضویت در شورای مرکزی مطرح کرده اند و بر اساس تدبیر جدید به دلیل بار منفی اعلام رسانه ای این مطلب ، کامران باقری لنکرانی مامور به تلاش برای بازگشت غلامحسین الهام شده است.
گفته می شود برخی از اعضا به مصاحبه اخیر او با ویژه نامه روزنامه ایران و دفاع تمام شد از دولت و آنچه به جریان انحرافی موسوم است اعتراض کرده اند.
خبرنگار آریا همچنین مطلع شده است که توصیه هایی به برخی اعضا برای تکذیب تقسیم جبهه پایداری به دو شاخه قم و تهران شده است.
این در حالی است که برخی اعضای جبهه پایداری از جمله محمد علی بزرگواری به صورت تلویحی این انشعاب را تایید کرده اند.
امروز اسماعیل کوثری از اعضای فهرست جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم به خبر گزاری آریا گفته است که دیگر عضو این تشکیلات سیاسی نیست.
او به خبرنگار سیاسی آریا گفته است :ما حامی دولت  نهم با شعار ۸۴بودیم نه دولت دهمی که به دامن جریان انحرافی افتاده است.
یک عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز هم امروز به خبرگزاری آریا گفته است :مشکل جبهه پایداری در عدم پایبندی برخی از اعضای این جبهه به تفکر آیت الله مصباح است. حسین ابراهیمی افزوده است :برخی از حرکت های اعضای جبهه پایداری مورد نظر و تایید آیت الله مصباح یزدی نیست.
این نماینده مجلس هشتم ادامه داده است: جبهه پایداری تشکلی است که یکباره شکل گرفت و از گذشته هیچ اساس و بنیانی نداشت بنابراین چنین تشکل خلق الساعه ای که برای انتخابات به وجود آمد با همان سرعتی که به وجود آمد با همان سرعت در آن انشقاق ایجاد می شود. او البته گفته است : شاخه قم جبهه پایداری یکدست نیست البته آن بخشی از این جبهه که پایبند به افکار آیت الله مصباح باشند ماندگار هستند اما آن بخشی که پایبند به تفکر ایشان نیستند با مشکل مواجه خواهند شد
.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.