جزئیاتی تازه از ائتلاف اکثریت اصولگرایان / موسی پور: با سازوکاری مورد قبول جامعتین اقدام می‌کنیم/ نیمه اردیبهشت ماه زمان معرفی نامزد

۸فروردین ۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی که در آخرین روزهای سال ۹۱ آمادگی اش را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده بود پیش از این از تلاش جامعتین برای وحدت بخشی به اصولگرایان خبر داد. [ایـنـجـا]

دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه در جامعه روحانیت به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و مدل جامعی طراحی کردیم گفت: قرار شد مجمع اصولگرایان که متشکل از اکثریت است به زیر این چتر بیایند. بخشی از این گفت و گوی تفصیلی را [ایـنـجـا] مطالعه فرمایید.

وی «تجمیع دومرحله‌ای» و «ائتلافی دوپایه» را از اجزای این ابتکار عمل برشمرد و گفت: یکی از ائتلاف‌های فعلی به فعالیت ادامه می‌دهد و هرکدام خودشان کاندید نهایی‌شان را معرفی می‌کنند وقتی کاندید نهایی معرفی شد، در مرحله ثبت نام شرکت می‌کنند و پس از آن بسته به آرایش سیاسی و حضور کاندیداهای مختلف از جناح‌های مختلف و تایید شورای نگهبان آنجا اینکه آیا چند کاندیدا ادامه بدهند یا تبدیل به یک کاندیدا شود با داوری رئوس اصولگرایان تعیین می‌شود.

در همین حال دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان خبر داد که کاندیدای نهایی این ائتلاف در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با بیان اینکه تمام تلاش این ائتلاف این است که به ایجاد وحدت در مجموعه جریان اصولگرا کمک کند تا اصولگرایان با حداقل کاندیداها در انتخابات شرکت کنند، گفت: این ائتلاف یک ائتلاف باز است و سایر کاندیداهای اصولگرا نیز اگر شرایط لازم را داشته باشند و از طرف دیگر شرایط ائتلاف را بپذیرند می‌توانند به این ائتلاف بپیوندند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این ائتلاف یک نظر واحد خواهد داشت و کاندیدای خود را در نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام خواهد کرد، به ایسنا گفت: این ائتلاف یک خروجی خواهد داشت و از بین کسانی که عضو این ائتلاف می باشند کاندیدای نهایی انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه کسانی که به این ائتلاف پیوستند دارای شاخصه‌هایی بودند، در مورد سازوکار انتخاب نهایی کاندیدا در این ائتلاف، گفت: یکی از سازوکارها برای رسیدن به نظر نهایی و اعلام کاندیدا نهایی این ائتلاف مراجعه به افکار عمومی، نظرسنجی و داشتن پایگاه و مقبولیت اجتماعی کاندیدای نهایی در بین مردم است.

این فعال سیاسی در مورد ارتباط این ائتلاف با جامعتین،  گفت: جامعتین تاکید دارند که اصولگرایان به وحدت برسند و در واقع مکانیزم وحدت را ائتلاف می‌دانند؛ بنابراین ائتلاف اکثریت اصولگرایان تلاش می‌کنند در راستای وحدت اصولگرایان با سازوکاری که مورد قبول جامعتین باشد اقدام کنند.

چهار هدف ائتلاف اکثریت اصولگرایان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس نیز با بیان اینکه این ائتلاف برای ایجاد وحدت بین گرایش‌های مختلف اصولگرایی و تلاش در جهت کاهش و به حداقل رساندن نامزدهای اصولگرایان تشکیل شده است، اظهارداشت: استفاده بیشتر از ظرفیت اصولگرایی، انسجام و وحدت بین گرایش‌های مختلف، کمک به شور انتخاباتی و تحقق نظر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال از دیگر اهداف تشکیل این ائتلاف است.

دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تأکید بر اینکه تبلور حماسه سیاسی، در انتخابات ریاست‌جمهوری است، تصریح‌کرد: هرچه این انتخابات پرشورتر، با مشارکت بیشتر مردم و حضور همه گرایش‌ها و سلایق سیاسی برگزار شود قطعاً به خلق یک حماسه ماندگار کمک خواهد کرد.

موسی‌پور سبب نامگذاری ائتلاف اکثریت اصولگرایان را این دانست که متشکل از بیشترین گروه‌ها و گرایش‌های سیاسی اصولگراست و یادآور شد: ۳ نامزد جبهه پیروان خط امام و رهبری که این جبهه خود متشکل از ۱۵ تشکل سیاسی است و دو نفر از اعضای جامعه روحانیت مبارز به جمع ائتلاف پیوسته‌اند.

ائتلافی بسته نیستیم

دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ادامه این ائتلاف را یک ائتلاف باز دانست و اظهارداشت: هرکاندیدای اصولگرایی که علاقه‌مند به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و شرایط ائتلاف را هم داشته باشد در صورتی که جمع کاندیداهای اصولگرای ائتلاف تصویب کنند، می‌تواند به این ائتلاف اضافه شود.

وی تصریح‌کرد: ما بر اساس سازو کاری که واحد سیاسی جامعه روحانیت تنظیم کرده حرکت کرده و سعی می‌کنیم در هماهنگی با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که تأکید بر وحدت میان اصولگرایان دارند حرکت می‌کنیم و قاعدتا رسیدن به وحدت از مکانیزم ائتلاف قابل تحقق است.

/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.