جزئیات آغاز به کار کارگروه اجرای هوشمندانه فازدوم هدفمندی

وزیر نیرو با اعلام تشکیل ۸ کارگروه جدید در این وزارتخانه، گفت: کارگروه رسیدگی به اجرای هوشمندانه فازدوم هدفمندی یارانه ها، آغاز به کار کرد.

مجید نامجو با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، گفت: ۸ کارگروه برای رسیدگی به موضوعات مختلف در وزارت نیرو تشکیل شد.

وزیر نیرو این کارگروه ها را شامل کارگروه رسیدگی به امور مربوط به استفاده از ظرفیت های قانون بودجه ۹۱، کارگروه حل مشکل اقتصاد آب و برق، کارگروه حمایت از ساخت داخل با ایجاد نشاط کامل در بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری و کارگروه کمیته آب های مرزی برای مهار این آب ها، اعلام کرد.

نامجو خاطر نشان کرد: همچنین کارگروهی نیز برای رسیدگی به اجرای هوشمندانه و با درایت مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، کارگروه امور مربوط به تحویل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، کارگروه تامین آب کشاورزی و کشاورزی صنعتی و در نهایت کارگروه رسیدگی به امور مربوط به پروژه های مهر ماندگار تشکیل شده است.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از سد کارون ۴ و آبگیری سدگتوند؛ در ارتباط با اجرای طرح آبرسانی به قم در سال گذشته، گفت: وزارت نیرو با اجرای چنین پروژه های بزرگی، به موفقیت های عظیمی دست یافته است.

وزیر نیرو همچنین بر لزوم فروش اموال و دارایی های مازاد، فروش اوراق مشارکت، قرارداد با سازمان حسابرسی برای تعیین بدهی پیمانکاران برای استفاده از ظرفیت های خصوصی سازی، پیگیری فاینانس چین برای پیشبرد پروژه ها و استفاده از ظرفیت های قانونی برای خرید تضمینی و اتمام کارها تاکید کرد.

نامجو همچنین به کاهش شدید حجم مخزن سد زاینده رود اشاره کرد و گفت: از آنجایی که به دلیل شدت کاهش منابع آب، امکان کشت پاییز در پایین دست زاینده رود وجود ندارد، باید از هم اکنون زمینه سازی برای این امر انجام شود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.