جزئیات اعطای تسهیلات به ۴۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش اعتبارات تسهیلات پرداختی به بازنشستگان در سال جاری خبر داد که بر اساس آن با افزایش اعتبارات این ردیف به ۲۰۰۰ میلیارد تومان، رقم وام های پرداختی به پنج میلیون تومان رسیده که بین ۴۰۰ هزار نفر توزیع خواهد شد.

مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اعطای تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و افزایش اعتبار آن در سال جاری افزود: تا سال گذشته این اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان بود که به حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر اعطا می شد و مبلغ آن سه میلیون تومان بود. امسال این اعتبار به ۲۰۰۰ میلیارد تومان و مبلغ وام به پنج میلیون تومان رسیده که بین ۴۰۰ هزار نفر توزیع می شود.

وی افزود: تا کنون شماری از این تسهیلات در دو مرحله پرداخت شده است و مابقی طی سال در مراحلی توزیع خواهد شد. سهمیه استان ها مشخص شده و کانون های استانی اسامی را در اختیار سازمان می گذارند.

درباره وضعیت سرمایه گذاری های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرد: طرحی تحت عنوان خروج از بنگاه داری را تدوین کرده و در دستور کار داریم. قرار است با اجرای این طرح که حداکثر یکسال زمان می برد در هیچ شرکتی بیش از ۴۰ درصد سهامدار نباشیم و همچنین در هیچ شرکتی مدیر بنگاه و بنگاه دار نباشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این طرح در هیئت مدیره تصویب و برای هیئت امنا ارسال شده است گفت:  از روزی که این طرح در هیئت امنا تصویب و به ما ابلاغ شود متعهدیم که ظرف یکسال کاملا از بنگاه داری خارج شویم و سهام خوب با بازده خوب داشته باشیم و دیگر گرفتار مشغله های شرکت داری و بنگاه داری نباشیم. همانطور که گفته شد در هیچ شرکتی نباید بیش از ۴۰ درصد سهام داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.