جزئیات برنامه‌های پرورشی و فرهنگی سال تحصیلی جدید مدارس

حسین هژبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: یکی از اقدامات ویژه معاونت پرورشی توسعه فرهنگ اذان و نماز در میان دانش آموزان است و بر این اساس مسابقه اذان گویی میان دانش آموزان برگزار شد که از بین بیش از ۲۵۰ موذن، ۲۱ موذن دانش آموز انتخاب شدند.

وی افزود: اذان های اقامه شده از سوی ۲۱ دانش آموز برای نخستین بار با آغاز سال تحصیلی جدید از بلندگوهای مدارس همزمان با مساجد شهر پخش می شود.

هژبری با اشاره به تولید مجله صوتی برای دانش آموزان توضیح داد: یکی از اقدامات دیگر معاونت پرورشی برای سال تحصیلی جدید، تولید مجله های صوتی برای زنگ تفریح دانش آموزان است که در این مجله های صوتی برنامه های مختلفی همچون سرود، پیام کوتاه و … تولید شده و در اختیار دانش آموز قرار می گیرد.

مبه گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش، مجله های صوتی ویژه زنگ تفریح دانش آموزان در حال تولید است و بزودی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مدرسه آرایی و تجهیز مدارس با کمک دانش آموزان در طول تابستان انجام شده  است، تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در طرح هجرت و اردوهای دانش آموزی در طول تابستان شرکت کردند که با کمک این دانش آموزان اقدامات مرمتی و مدرسه آرایی بسیاری از مدارس انجام شده است.

هژبری برگزاری دهه کرامت را از دیگر برنامه های مهرماه عنوان کرد و افزود: با همکاری آستان قدس رضوی به تعداد ۱۰۰ هزار مجله دیواری با موضوعات عترت، زیارت، امام رضا و … طراحی می شود.

وی درباره ساماندهی و تعداد نمازخانه های مدارس نیز گفت:اکنون مدارس کشور به ۴۶ هزار نمازخانه مجهز هستند و تعدادی دیگر در حال ساخت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان از طرح پرسش مهر از سوی رئیس جمهور خبر داد و گفت: همزمان با به صدا درآوردن زنگ بازگشایی مدرسه از سوی رئیس جمهور، پرسش مهر نیز از سوی رئیس جمهور مطرح می شود که بدنبال آن نیز جشنواره کشوری پاسخ به سوال رئیس جمهور برگزار خواهد شد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.