جزئیات بورسیه تحصیلی فرزندان معاونین فرجی دانا + اسامی

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/08/image44452-346x247.jpg

موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دانا، همزمان با نزدیک شدن به روز استیضاح وزیر علوم بحث ها و اظهار نظرها و اخبار مختلف و داغی در مورد بورسیه های غیر قانونی در ادوار گذشته از سوی طیفی خاص در رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت منتشر می شود.

این روزها از بسیاری از تریبون های همسو با دولت این پیام منعکس می شود که دلیل اصلی استیضاح وزیر علوم افشاگری های وی در مورد بورسیه های غیر قانونی در گذشته است جالب اینجاست که موضوع بورسیه ها در دولت گذشته در کمیته های  مختلف و با حضور مسئولان دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار گرفته و در تمام موارد به جز تعداد انگشت شماری که در مورد آن‌ها ابهام وجود داشت مسئولان مربوطه این بورسیه ها را تایید و روند آن را قانونی اعلام کرده اند.

البته موضوع بورس ها و ادامه تحصیل غیر قانونی برخی مسئولان دولتی و همچنین نزدیکان بعضی مدیران وزارت علوم از جمله مواردی است که به صورت یک‌طرفه در مورد آن حرف و حدیث های مفصلی مطرح شده است.

“زینب رضوان‌طلب” دختر رئیس‌مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در دوره کنونی است که به گواه اسناد و مدارکی که در اختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد با استفاده از رانت و موقعیت فامیلی توانسته بورسیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران شود.

نامبرده با امضا مستقیم عبدالحسین فریدون خطاب به رئیس دانشگاه تهران در نامه‌ شماره ۱۹/۱/۱۱۵۰۳۸ مورخه ۱/۱۰/ که قبل از پدرش سرپرستی مرکز جذب هیئت علمی را بر عهده داشته توانست به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآید.

در یکی دیگر از موارد تخلف تنها سه روز پس از انتصاب مجتبی صدیقی به عنوان معاون وزیرعلوم و رییس سازمان امور دانشجویان از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، فرزند وی محمد بشیر صدیقی طی نامه شماره ۱۹/۱/۱۱۸۰۹۱ مورخه ۲۳/۹/  از سوی وزارت علوم جهت بورسیه به مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج معرفی شد. این درحالی است که بسیاری از مسئولین وزارت علوم در چند وقت اخیر نسبت به بورسیه ها و برخی اعضای هیئت علمی در دولت گذشته اعتراضات گسترده ای داشته اند.

گفتنی است بسیاری از مسئولین کنونی وزارت علوم و همچنین چهره هایی نظیر میلی منفرد و مجتبی صدیقی نیز از جمله افرادی بودند که در پایان دولت اصلاحات با حکم مصطفی معین به خارج از کشور بورسیه شدند.

محمدبشیر صدیقی از دانشجویان ورودی سال ۸۲ رشته صنایع امیرکبیر است که هم اکنون در حال اتمام تحصیلات خود دانشگاه دلف هلند است.

“سلما امی” دختر یکی از مشاوران ارشد وزارت علوم است که در در دولت گذشته فشارهای زیادی برای پذیرش بورسیه نامبرده در وزارت علوم از سوی جریانی خاص آورده می شود که در نهایت  نامبرده بورسیه پژوهشگاه زلزله شناسی می شود.

یکی دیگر از موارد تخلف مربوط به یکی دیگر از معاونان وزیر می شود.

این معاون وزیر فرزند احمد احمدی نماینده سابق مجلس است؛ احمدی زمانی که توفیقی سرپرست وزارت علوم بود در پیامی بانتصاب وی را تبریک گفت و از وی خواست تا به برخی از فسادها در وزارت علوم پایان دهد.

البته پیام های تبریک آقای نماینده سابق مجلس موثر واقع شد و توفیقی فرزند وی را به عنوان معاون برگزید.

در حالی که در دوره گذشته یک مسئول بلند پایه وزارت علوم صلاحیت خواهر آقای معاون کنونی را رد کرده بود با فشار جریان خاص نامبرده هم بورسیه تحصیلی گرفت که البته اسناد این موضوع به طور کامل وجود دارد.

انتهای پیام/

ماخذ: دانا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سینا:

    آقازاده ها باپارتی وارد دانشگاه میشن وباپارتی بازی شغل مورد نظرشون رو به دست می آورند بیچاره ما که توهفت آسمون یه ستاره نداریم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.