جزئیات بیشتر از کواترو پورته ۲۰۲۴ [گالری+ویدئو]

۸ م دیماه ،

مازراتی از جزئیات و تصاویر کواتروپورته تازه خود پرده برداشت. ششمین نسل از کواتروپورته می تواند پرچمدار سدانهای لوکس ایتالیا باشد.

2013 Maserati Quattroporte

۲۰۲۴ Maserati Quattroporte

سورپرایز اصلی، استفاده از موتور توربوشارژر است. کواتروپورته تازه با موتورهای شش سیلندر دو توربو با حجم۳ لیتر و یا هشت سیلندر ۳٫۸ لیتری قابل انتخاب است. موتور ۳٫۸ لیتری خورجینی با اتکا به همین توربینها، قادر است نیروی ۵۳۰ اسب بخار را در دور ۶۸۰۰ دور و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند که شتاب صفر تاصد ۴٫۷ ثانیه را برای آن به ارمغان خواهد آورد. این موتور هشت سیلندر کلاسیک فراری با تکنولوژی های امروزی برای کاهش اصطکاک و افزایش راندمان ارتقا یافته و گرچه در دورهای بالا خود را نشان می دهد، اما به خوبی قادر است این سدان لوکس را به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت برساند.

چراغهای جلو با لامپهای زنون و LED برجسته همچون امضای مدلهای تازه مازراتی به جلوپنجره شره ای و نشان نیزه سه شاخه این شرکت ختم می شوند. در پهلوها ممکن است طراحی اینفینیتی تداعی شود. اما شکل کلی خودرو همچنان یادآور آخرین نسل همین خودرو است که به ملایمت بروزرسانی شده است. چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی هم با تایرهای P Zero پیرلی در بر گرفته شده اند.

این سدان فریبنده ایتالیایی در ابتدای ۲۰۲۴ در اروپا و کمی بعدتر در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. انتظار می رود قیمت این ماشین قابل رقابت با خودروهایی نظیر آئودی S8 و پورشه پانامرا توربو S و جگوار XJ باشد. بنابراین قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلاری برای مدل شش سیلندر آن قابل پیش بینی است. رقمی که برای یک خودروی لوکس در حد بنتلی و اسپرت در حد آستون مارتین، قابل پذیرش است.

مجله پدال
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.