جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا: وزیر نیرو وارد لیست تحریم شد/خروج خاوری از فهرست تحریمی‌ها

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست دیروز خود بر سر اعمال تحریم‌هایی شدیدتر علیه ایران توافق کرده‌اند؛ این تحریم‌های جدید عمدتا صنعت نفت و گاز ایران و همچنین چند بانک ایرانی را هدف گرفته است و مجید نامجو، وزیر نیروی ایران را نیز شامل می شود.

علاوه بر شخص وزیر نیرو، وزارت نیرو و همچنین وزارت نفت ایران مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا شده‌اند.

شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و شعبه‌های آن در سنگاپور و بریتانیا، به اضافه چندین شرکت تابعه دیگر آن نظیر کارون، پتروپارس، حفاری شمال و شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، در فهرست تحریم‌های تازه هستند.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران هم مشمول تحریم ها قرار گرفته اند.

نام بانک صنعت و معدن، بانک توسعه و تعاون و همچنین تجارت سرمایه بلاروس، وابسته به بانک تجارت هم به فهرست موسسات مورد تحریم اتحادیه اروپا افزوده شده است.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه دیروز خود گفته بودند: “اتحادیه اروپا موافقت خود را با ممنوعیت تمامی نقل و انتقالات بین بانک‌های ایران و اروپا اعلام می‌کند، مگر آن که این مبادلات دلایل بشردوستانه داشته باشند.”

لغو تحریم

اتحادیه اروپا همچنین تحریم‌هایی را که پیشتر علیه چند فرد و نهاد اعمال کرده بود لغو کرده است.

دو شرکت حمل و نقل، یک شرکت تجهیزات و الکترونیک و هفت شخصیت حقیقی از تحریم‌های پیشین معاف شده‌اند.

محمد جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و محمودرضاخاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران که به دست داشتن در فساد مالی متهم شده بود، از جمله چهره‌هایی هستند که از دایره تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده‌اند.

لغو موردی تحریم پیشتر هم با شکایت پنج نفر از اشخاص تحریم‌شده و اعلام فقدان مستندات کافی برای تحریم اتفاق افتاده است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.