جزئیات توافق امروز دامداران با وزارت صنعت/ کنجاله ۹۳۵ تومانی در جیب دامداران

سعیدسلطانی سروستانی درگفتگو با خبرنگارمهر، درخصوص جلسه امروز با برخی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عرضه هرکیلوشیرخام به نرخ ۷۵۰ تومان به کارخانه های صنایع فرآورده لبنی اظهارداشت: در این جلسه که محمدصادق مفتح قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و مصیب محمدیان شمالی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام حضور داشتند، تفاهم نامه جدیدی به امضا رسید.

وی در بیان جزئیات این تفاهم نامه عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه، قرار شد در استانهای سراسر کشور دامدارها براساس میزان شیری که می خواهند به کارخانجات صنایع فرآورده های لبنی بدهند، با نظر اتحادیه مرکزی قراردادی منعقد و یک نسخه ای از آن به دفتر مرکزی تهران ارسال گردد تا براساس آن، میزان سهمیه نهاده های کنجاله سویا و سبوس گندم برای این دامداری‌ها مشخص و به اندازه یک ماه از سوی این اتحادیه در اختیار دامداران گذاشته شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اضافه کرد: کارخانجات صنایع فرآورده های لبنی هم موظف شدند که شیر۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱٫۵ درصد چربی را با قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با داشتن ۱٫۵ درصد چربی را با قیمت ۱۳۰۰ تومان و پنیر یو.اف ۴۰۰ گرمی نیز را با قیمت ۲۴۰۰ تومان در بازار عرضه کنند تا فشاری به مصرف کننده وارد نشود.

وی افزود: براین اساس، به ازای هرتن شیرخام ۱۹۰ کیلوگرم نهاده کنجاله سویا و ۱۹۰ کیلوگرم نهاده سبوس گندم در اختیار دامداران گذاشته خواهد شد.

به گفته سلطانی، هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در داخل استان با قیمت ۹۰۰ تومان و هرکیلوگرم نهاده سبوس گندم با قیمت ۲۵۰ تومان در اختیار دامداران گذاشته خواهد شد.

وی در عین حال تصریح کرد: البته نرخ هرکیلوگرم کنجاله سویا به علاوه هزینه های جانبی مثل کرایه حمل در حدود ۹۳۰ تا ۹۳۵ تومان و نرخ هرکیلوگرم سبوس گندم بعلاوه هزینه های جانبی مثل کرایه حمل در حدود ۲۸۰ تا ۲۸۵ تومان براورد می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در خصوص تامین نهاده های ذرت و جو برای دامداران هم بیان داشت: به دلیل اینکه نرخ دولتی این دو نهاده با نرخ آزاد آن تفاوت چندانی در بازار ندارد و بیشتر مشکل دامداران در رابطه با تامین نهاده ها کنجاله سویا و سبوس گندم بود، قرار براین شد که تامین این دو نهاده در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: براین اساس، فعلا تامین دو نهاده ذرت و جو برای دامداران منتفی است و هرزمان شرکت پشتیبانی امور دام این نهاده ها را وارد کند در رابطه با نحوه توزیع آن بین دامداران تصمیم گیری خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.