جزئیات جدیدی از قتل قذافی!

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی به جزئیاتی جدید از چگونگی کشته شدن دیکتاتور سابق لیبی پرداخته است.

به گزارش روزنامه القدس العربی، دیده بان حقوق بشر به جزئیات جدید از مرگ معمر قذافی و پسرش معتصم پرداخته است.
سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش داد: ادله جدید نشان می دهد که شبه نظامیان لیبیایی هنگام دستگیری افراد کاروان قذافی در سرت ۶۶ نفر از آنها را اعدام کرده اند.
در گزارش چندین صفحه ای دیده بان حقوق بشر آمده است : معتصم قذافی فرزند دیکتاتور لیبی در حالی که زخمی بود به شهر مصراته وارد شده و در آنجا به قتل رسیده است.
در این گزارش ذکر شده است : آنگونه که مقامات لیبی اعلام کرده اند معمر قذافی و اعضای کاروانش در تبادل آتش با شبه نظامیان کشته نشده اند، بلکه پس از دستگیری کشته شده اند.
دیده بان حقوق بشر بیان کرد: شبه نظامیان مصراته ای پس از دستگیری قذافی و خلع سلاح کاروان آن، وحشیانه به ضرب و شتم و دشنام و ناسزای آنها پرداختند.
در این گزارش آمده است : حداقل ۶۶ نفر از اعضای کاروان در هتل مهاری در مجاور محل کشته شدن قذافی در حالی که دستانشان بسته شده بود اعدام شده اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر بیان کرد: بر اساس تصاویر تلفن همراه شبه نظامیان، مشاهدات یکی از افسران وابسته به مخالفان قذافی و اعضای نجات یافته کاروان قذافی، جزئیات جدیدی به دست آمده است.
در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است : عملیات قتل قذافی بزرگترین قتل موثق به دست مخالفان طی هشت ماه درگیری در لیبی محسوب می شود.
دیده بان حقوق بشر بیان کرد: تصاویر گرفته شده از سوی مخالفان ثابت می کند که تعدادی از افراد وابسته به قذافی که در تصاویر تلویزیونی، زنده مشاهده شده اند، پس از مدتی جنازه آنها در هتل مهاری به دست آمده است.
در این گزارش به ضرب و شتم قذافی غرق در خون و نیز زنده بودن معتصم قذافی و به دنبال آن کشته شدن وی و وجود آثار جراحت جدید در گردنش اشاره شده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.