جزئیات جدید از تخلفات رخ داده در بازار ارز

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزئیات جدیدی از تخلفات موسسات خصوصی یا دولتی در بازار ارز را تشریح کرد.

فداحسین مالکی با اشاره به این‌که تخلفات این موسسات به دو بخش عمده تقسیم می‌شود، گفت: در یک بخش برخی موسسات ارز مرجع دریافت کرده‌اند که با آن کالا به کشور وارد کنند، اما همان ارز را وارد بازار آزاد کرده‌اند و با قیمت‌ آزاد فروخته‌اند.
وی ادامه داد: در بخش دیگر موسسات ارز مرجع دریافت کرده‌اند و کالاها هم با آن وارد شده است، اما این کالا به بازار عرضه نشده است.
او با اشاره به این‌که جزئیات تخلفات و اقدامات این موسسه‌ها به طور کامل شناسایی شده است گفت: همه موسسات متخلف به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.
مالکی با بیان این‌که برخورد با صرافی‌های غیر مجاز آغاز شده است گفت: البته صرافی‌های مجاز باید به فعالیت خود ادامه دهند، اما صرافان غیر مجاز حتما مورد برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.
رییس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به این‌که موضوع قاچاق سوخت مدنظر جدی مسوولان قرار گرفته است گفت: این وضعیت باید هر چه سریع تر ساماندهی شود. با وجود همه تلاش‌های استانداران مرزی متاسفانه این روند ادامه دارد.
او ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شهرهای بندری پیش از این گزارش شده که ۳۰۰۰ شناور وجود دارد، اما بررسی‌های ما نشان داد که تعداد شناورها حداکثر ۲۸۰ فروند است. این درحالی است که پیش از آن به اندازه ۳۰۰۰ شناور سوخت به آن مناطق تعلق می گرفت و مشخص بود که مابه‌التفاوت این دو رقم قاچاق می‌شده است.
مالکی که در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مسولان اقتصادی کشور و استانداران استان‌های مرزی سخن می‌گفت، با انتقاد از واردات شتاب زده برخی کالاهای غیر ضروری در چند ماه نخست امسال به دلیل نوسان‌های نرخ ارز، گفت: گزارش ما نشان می‌دهد در سه یا چهار ماه اول امسال میزان واردات به کشور از نظر وزنی ۱۲ درصد افزایش داشته اما از نظر ارزش ۱۶ درصد کاهش یافته است که نشان می دهد کالاهای غیر ضروری زیاد به کشور وارد شده است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.