جزئیات جدید از سرمایه‌گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در خارج

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اعلام جزئیاتی جدید از سرمایه گذاری ارزی صندوق توسعه ملی در خارج از کشور، گفت: طرح‌های مناسب برای اجرای این برنامه شناسایی می‌شود.

محمدرضا فرزین  از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بخشی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی در خارج از کشور خبرداد و گفت: در این راستا یکسری طرحها مدنظر قرار گرفته است.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: در حال حاضر یکسری از طرح توسط سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای خارجی در حال اجرا است، یعنی سرمایه گذار ایرانی مجری این طرحها محسوب می شود.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاداتی برای اجرای برنامه سرمایه گذاری منابع ارزی صندوق توسعه ملی در خارج از کشور، عنوان کرد: یکی از این پیشنهاداتی که در حال پیگیری آن هستیم، از طریق بانک توسعه صادرات قرار است اجرایی شود.
فرزین با بیان اینکه انتقال بخش از منابع ارزی به صورت سپرده گذاری نیز ممکن است، گفت: سیاست‌گذاری ها برای یافتن فرصت‌های مناسب در بازارهای سرمایه خارجی در حال انجام است.
وی بازارهای پولی و مالی را هدف اصلی اجرای این برنامه توصیف کرد و اظهارداشت: اجرای این برنامه بر اساس قانون است، زیرا باعث جلوگیری از نوسانات مالی می شود.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه برای انتقال منابع ارزی به داخل کشور مشکلی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: منابع مذکور می تواند برای توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.
در حال حاضر موجودی صندوق توسعه ملی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
در عین حال اساسنامه صندوق توسعه ملی در بخش مصارف صندوق (بند ۴)‌ مجوز سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی را داده است.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.