جزئیات جلسه ارزی مجلس با بانکها

۰۲م آذر ،

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن بیان جزئیات جلسه ارزی این کمیسیون با مدیران عامل بانکها، اعلام کرد: بانک مرکزی موظف است ظرف یک ماه آینده گزارش کاملی از نحوه عملکرد بانکها دربارهٔ نوسانات اخیر بازار ارز را به مجلس ارائه کند.

غلامرضا کاتب در گفتگو با مهر درخصوص جلسه کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس با مدیران عامل بانکها در رابطه با وضعیت برداشت شبانه دولت و بانک مرکزی از حساب بانک‌ها بابت “مابه‌التفاوت ارزی دریافتی” اظهارداشت: در این جلسه که همه مدیران عامل بانکها اعم از بانکهای دولتی و خصوصی و همچنین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حضور داشتند، موضوع نقش بانکها در نوسانات اخیر بازار ارز و برداشت شبانه دولت و بانک مرکزی از حساب بانکها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از بانکها در نوسانات اخیر بازار ارز نقش داشته اند، گفت: با این وجود، تعدادی از مدیران عامل بانکها مدعی بودند ارزی را که بانک مرکزی در اختیار آنها گذاشته بود را صرفا برای ثبت و سفارش کالا به واردکنندگان اختصاص داده اند و این ارز را در بازار آزاد به فروش نرسانده اند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: براین اساس، مقرر شد بانک مرکزی هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی کند به طوری‌که بدهی خود به بانکهایی که تخلف کرده اند را به حساب خزانه واریز کند و همچنین بدهی خود به بانکهایی که تخلف نکرده اند را به بانکها بپردازد.

به گفته وی، بانک مرکزی در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از حساب بانکها در اواخر سال قبل برداشت کرده که این بانک تاکنون تنها حدود نیمی از این مبلغ را به بانکها بازگردانده است.

کاتب با اشاره به اینکه این جلسات برای روشن شدن ابعاد ماجرا همچنان ادامه دارد، گفت:  بانک مرکزی موظف است ظرف یکماه آینده گزارش کاملی از نحوه عملکرد بانکها در رابطه با نوسانات اخیر بازار ارز و همچنین میزان بدهی به بانکها  را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه دهد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.