جزئیات جلسه محاکمه الهاشمی/ رایزنی حکیم با گروه های سیاسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه جنایی عراق روز گذشته جلسه محاکمه غیابی طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور این کشور را از سر گرفت.

شاهدان پرونده طارق الهاشمی اظهارات خود را در جلسه این دادگاه بیان کردند. این شاهدان از جمله نیروهای امنیتی عراق بودند.

“مؤید العزی” رئیس هیئت دفاع طارق الهاشمی نیز اعلام کرد که از این پس جلسات محاکمه موکل خود را تحریم نخواهد کرد چرا که در شرایط حساس کنونی تحریم جایز نیست.

وی گفت که تصمیم حضور در جلسات دادگاه با موافقت طارق الهاشمی اتخاذ شد. در جلسه روز گذشته پنج نیروی امنیتی به عنوان شاهد اعلام کردند که در جریان بازرسی از منزل طارق الهاشمی در منطقه “الیرموک” در غرب بغداد و “احمد قحطان” داماد وی در منطقه “زیونه” در شرق بغداد سیستمهای صدا خفه کن پیدا کرده اند.

قاضی دادگاه پس از استماع اظهارات شاهدان هشتم جولای (۱۸ تیر) را زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه اعلام کرد. این جلسات در حالی برگزار می شود که طارق الهاشمی در عراق حضور ندارد.

خاطرنشان می شود طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی عراق از سوی دستگاه قضایی این کشور تحت تعقیب قرار دارد. وی که هم اکنون در ترکیه به سر می برد، پس از صدور حکم خود به اقلیم کردستان عراق فرار کرد.

خبرگزاری براثا نیز گزارش داد که عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در حال رایزنی با گروه های سیاسی مختلف این کشور است تا بحران سیاسی موجود در عراق حل و فصل شود.

وی در همین راستا روز گذشته با “سلمان الجمیلی” رئیس فراکسیون پارلمانی فهرست العراقیه دیدار و درباره راه های رسیدن به دیدگاه مشترک برای حل بحران سیاسی عراق رایزنی کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.