جزئیات جلسه ۵.۵ ساعته مجلس برای رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح جزئیات رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت گفت: جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت یکشنبه آینده برگزار می‌شود که مجلس برای آن پنج‌ونیم ساعت زمان لازم دارد.

تسنیم نوشت: ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت، گفت: برنامه‌های ما این است که ثبت نام از موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی از ساعت ۶/۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه انجام می‌شود.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه‌های هیئت رئیسه مجلس برای جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، در ساعت ۸ صبح روز یکشنبه و قبل از ورود به بحث، اگر تعداد موافقان و یا مخالفان هر وزیر پیشنهادی در هر کدام از زمان‌های ۱۵ دقیقه‌ای، بیش از ۲ نفر باشد، قرعه‌کشی از آن‌ها انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: طبق آیین‌‌نامه داخلی مجلس، برای هر وزیر پیشنهادی ۲ موافق و ۲ مخالف با ترتیب یک مخالف و یک موافق صحبت می‌کنند و وزیر پیشنهادی هم نیم ساعت برنامه‌ها و دیدگاه‌هایش را مطرح و از خودش دفاع می‌کند.

صادقی تأکید کرد: هر موافق و مخالف اجازه دارند تا ۱۵ دقیقه صحبت کرده و می‌توانند از همه و یا بخشی از فرصت‌شان استفاده کنند و بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهند. البته رئیس‌جمهور هم برای ۳ وزیر پیشنهادی می‌تواند یک ساعت در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی صحبت کرده و از آن‌ها دفاع کند.

وی ادامه داد:طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسات رأی اعتماد باید به صورت متوالی انجام شود، اما اینکه صبح و بعدازظهر باشد، استمزاجی از مجلس گرفته می‌شود که در اغلب موارد با آن موافقت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: اگر جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی در نوبت عصر روز یکشنبه ادامه پیدا نکند، بررسی رأی اعتماد، به جلسه صبح روز دوشنبه موکول می‌شود.

صادقی در پایان خاطرنشان‌کرد: ۵ و نیم ساعت زمان برای بررسی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان لازم است که ۴ ساعت در جلسه صبح و حدود یک‌ونیم ساعت نیز در صورت تداوم جلسه، در نوبت عصر انجام می‌شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.