جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر

جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر

با هجوم یک کامیون به جمع مردم فرانسه که در شهر نیس این کشور در حال برگزاری جشن ملی بودند ده‌ها نفر کشته شدند.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:منابع رسمی گزارش داده‌اند که با حمله یک کامیون به مردمی که در جشنی در شهر نیس شرکت کرده بودند، ده ها نفر کشته و تعداد بسیار بیشتری زخمی شده‌اند.یک تصویر که در توییتر منتشر شده نشان می داد که تعداد زیادی بر روی زمین افتاده اند یا دراز کشیده اند.

در دقایق ابتدایی این واقعه راشاتودی گزارش داده بود که ۳۰ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر در این ماجرا زخمی شده‌اند. اما لحظاتی پیش(ساعت ۳:۱۱ بامداد) اسکای نیوز و اسپوتنیک گزارش دادند که در حادثه هجوم کامیون به جمع مردم در نیس فرانسه دست کم ۶۰ نفر کشته شده‌اند. جدیدترین آمار کشته‌شده ها که در ساعت ۷ بامداد به وقت تهران اعلام شد، ۸۰ نفر را نشان می‌داد.کریستین استروسی، شهردار نیس گفته است که ده‌ها نفر بنظر می رسد کشته شده اند. او از ساکنان خواسته است که در منازلشان باقی بمانند. برخی گزارش ها هم از تیراندازی بین پلیس و افراد سوار بر کامیون خبر می دهد؛ هر چند که این خبر هنوز رسما تایید نشده است.
تصاویر منتشر شده نشان می دهد که مردم حاضر در جشن که در حین مشاهده آتش بازی بودند، به هنگام هجوم کامیون وحشت زده شده و در خیابان پا به فرار گذاشتند.خبرنگار روزنامه نیس مته گزارش داده است که خون زیادی رو خیابان ریخته و بدون شک تعداد زیادی زخمی شده اند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد که این اتفاق در پایان مراسم آتش بازی رخ  داده است.تلویزیون فرانسه گزارش داد که راننده کامیون با ضرب گلوله پلیس کشته شده است.
شاهدان عینی به تلویزیون فرانسه گفتند: همه فریاد می زندند که بدوید و فرار کنید. صدای تیراندازی می آمد. ما ابتدا فکر می‌کردیم صدای آتش بازی است.
برخی اخبار در شبکه های اجتماعی نیز گزارش دادند که دود سیاه بر فراز برج ایفل در پاریس، پایتخت فرانسه مشاهده شده است. پلیس فرانسه اعلام کرد که این دود بخاطر آتش در نزدیکی برج بوده است و حادثه تروریستی در نزدیکی برج رخ نداده است.
‏سخنگوی وزیر کشور ⁧ فرانسه⁩ برخی گزارش‌ها مبنی بر گروگان‌گیری همزمان در شهر ⁧نیس ⁩ را تکذیب کرد.
اخبار لحظه به لحظه تکمیلی را در ذیل بخوانید. زمان اخبار از بالا به پایین از جدیدترین آنها به قدیمی‌ترین اخبار چیده شده است:
۱۱:۴۳ نشست امنیتی در فرانسه به ریاست اولاند برگزار شد.
۱۱:۱۸ صدر اعظم آلمان حمله تروریستی شهر نیس فرانسه را یک حمله جمعی وحشیانه دانسته و تاکید کرد که آلمان در مبارزه با تروریسم در کنار فرانسه قرار دارد.
۱۱:۰۱ وزیر خارجه جدید بریتانیا از حمله تروریستی به شهر نیس فرانسه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد ابراز ناراحتی کرد.
۱۰:۴۳ رئیس شورای اروپایی گفت: اروپا در کنار مردم و دولت فرانسه در مقابله با خشونت و تروریسم ایستاده است.
۱۰:۲۴ وزارت خارجه انگلیس به شهروندان این کشور که در شهر نیس فرانسه هستند، هشدار داد که از توصیه‌های امنیتی مقامات فرانسوی تبعیت کنند.
۱۰:۱۰ یک تونسی مقیم فرانسه عامل حملات معرفی شده است.
۹:۲۸ شمار کشته ها به ۸۴ نفر رسید و ۱۸ نفر نیز در شرایط وخیمی به سر می برند
۹:۱۲ طرفداران گروه تروریستی تکفیری داعش، خوشحالی خود را نسبت به حمله تروریستی شب گذشته در شهر نیس فرانسه از طریق شبکه‌های اجتماعی نشان دادند.
۸:۰۶ سازمان ملل متحد حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را وحشیانه و بزدلانه خواند و  آن را محکوم کرد.
۷:۳۰ حالت فوق العاده در فرانسه سه ماه تمدید شد.
۷:۱۵ پلیس فرانسه اعلام کرد که یک کارت شناسایی در کامیون فرد مهاجم پیدا کرده است و در حال بررسی آن برای مشخص کردن ارتباط این کارت با مهاجم یا مهاجمان این حادثه تروریستی است.
۷:۱۰ فرانسوا اولاند در کاخ الیزه در مقابل دوربین های تلویزیونی قرار گرفت و تروریستی بودن این حادثه را تایید کرد.
۷:۰۰  خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر کشور گزارش داد که تعداد کشته‌ها به ۸۰ رسیده است.
۴:۵۵ شهردار نیس آمار جدید کشته ها را ۷۷ نفر اعلام کرد.  پلیس فرانسه از شهروندانش خواست تصاویر حمله کامیون را منتشر نکنند و از انتشار شایعات حذر کنند.
۴:۳۱ اوباما در واکنش به حمله نیس، «آنچه را که به نظر می رسد حمله ای تروریستی باشد» را محکوم کرد.
۴:۲۰ شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ میزان تلفات حمله نیس را دست کم ۹۰ نفر گزارش کرد. دولت محلی هم برای رسیدگی به حال مجروحان بیمارستان میدانی ایجاد کرد.
۴:۱۸ سفارت آمریکا در فرانسه در پیام اضطراری تحت عنوان «حمله تروریستی احتمالی در نیس» از آمریکایی های مقیم یا حاضر در نیس خواست از محل حادثه دور شده و اخبار درباره آسیب دیدن شهروندان آمریکایی را گزارش کنند.
۴:۰۷ دفتر دادستان نیس گفته است که بازپرسان ضدتروریستی تحقیقات درباره حمله نیس را آغاز کرده‌اند.
۴:۰۷ فرانسوا‌ اولاند به مرکز برگزاری جلسه بحران در پاریس رسید تا نحوه واکنش به حمله نیس را بررسی کند.
۴:۰۴ در حالی که هنوز داعش رسما حمله نیس را به عهده نگرفته، گروههای هوادار داعش، در شبکه های اجتماعی تهدیداتی علیه فرانسه منتشر کرده اند. آنها همچنین از حمله نیس ابراز خوشحالی می کنند.
۳:۵۶ دونالد ترامپ هم که قرار بود معاون خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کند، به دلیل خبر حمله نیس، اعلام این خبر را به تعویق انداخته است. ترامپ قرار بود این خبر را روز جمعه در نشستی خبری اعلام کند.
۳:۵۱ شهردار نیس تایید کرده که کامیون پر از اسلحه و نارنجک بوده است.
۳:۴۸ شاهدان عینی گفته‌اند که کامیون برای زیر گرفتن افراد بیشتر به حالت زیگزاگ حرکت می کرده است. مردم نزدیک محل حادثه به رستورانها و کافه‌ها پناه برده‌اند.
۳:۴۵ فیگارو گزارش کرده است که داخل کامیونی که مردم را زیر گرفته است، شماری اسلحه و تعدادی نارنجک وجود‌داشته است.
۳:۴۲تعداد زخمی‌ها تا این لحظه بیش از ۱۲۰ نفر اعلام شده است که حال بیش از ۵۰ نفر وخیم است.
۳:۴۱ ‏فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه ⁩ در اولین واکنش به حمله کامیون به مردم در جشن ملی فرانسه، آن را “حمله جنایتکارانه” خواند.
۳:۳۱ دادستان نیس گفته است که کامیون حدود ۲ کیلومتر در بین مردمی که در جشن حضور داشتند و آتش بازی را تماشا می‌کردند، عبور کرده است.
۳:۳۰ فیگارو به نقل از یک‌منبع پلیس تعداد کشته ها را ۷۳ نفر گزارش کرده است.
۳:۲۵ لو پوئن فرانسه شمار زخمی‌ها را ۱۲۰ نفر اعلام کرد.
۳:۲۲ خبرگزاری فرانسه هم گزارش خود را به روز کرده و می‌گوید ۶۰ نفر در این حمله کشته‌ شده‌اند.
۳:۲۱ فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه هم قرار شده است به پاریس برگردد و جلسه بحران تشکیل دهد.
۳:۱۹  پلیس فرانسه می‌گوید ماجرای دود غلیظ سیاه کنار برج ایفل هم مربوط به آتش‌سوزی یک کامیون است!
۳:۱۸  دادستان نیس شمار کشته‌شدگان را حدود ۶۰‌نفر عنوان مى‌کند.  فاکس نیوز هم تعداد کشته‌شدگان را همین میزان اعلام می‌کند.‏ لوفیگارو هم گزارش داد که فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه براى برگزارى جلسه‌اى اضطرارى به محل وزارت کشور رفت.
جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر
جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر
جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر
جزئیات حادثه تروریستی در فرانسه /تصاویر

تاریخ انتشار خبر: ۱۶ July 2016 | 5:00 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.