جزئیات حقوق ۱۴۰۰/ حداقل دریافتی ۳.۵ میلیون تومان شد

با پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشسته ها حداقل دریافتی آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، آنچه از مدتی قبل در رابطه با تغییرات حقوق کارکنان در سال آینده مطرح بود و در نهایت در لایحه بودجه نیز گنجانده شد از افزایش ۲۵ درصدی حکایت دارد.

در سال جاری، افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

اما طبق آنچه در بودجه سال آینده پیش بینی شده پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه های مختلف حقوق بگیر و همچنین افزایش حقوق بازنشسته ها و وظیفه بگیران، مجموع دریافتی به حداقل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

در رابطه با معافیت مالیاتی حقوق نیز سالانه ۴۸ میلیون تومان تعیین شده که در هر ماه حقوق های چهار میلیون و کمتر معاف خواهند بود اما برای حقوق های بالاتر از چهار میلیون تومان به صورت پلکانی مالیات دریافت خواهد شد.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۲.۵ برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

این در حالی است که برای سال جاری سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در سال ۳۶ میلیون تومان و در ماه سه میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین شده که در سال آینده این سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.