جزئیات دستگیری سارقان خودرو در مازندران تشریح شد

۰۲خردادماه،

جزئیات دستگیری سارقان خودرو در مازندران تشریح شد

عصرخودرو: فرمانده انتظامی بابل گفت: نیروی انتظامی موفق شد باند سارقان حرفه‌ای خودرو به نام «عقرب» در بابل را متلاشی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از فارس، علی فقیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران جزئیات بیشتری از کشف باند سارقان خودرو در مازندران را تشری کرد. 

این مسئول اظهار داشت: به دنبال خبرها واصله مبنی بر فعالیت باند سارقان حرفه‌ای خودرو در بابل که اقدام به سرقت و اوراق ماشین‌ها کرده و با جایگزین کردن آن در ماشین‌های تصادفی آن را به فروش می‌رساندند، نیروهای انتظامی سریعا وارد عمل شده و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی را آغاز و با شگردهای خاص پلیسی این اشخاص را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بابل افزود: با دستگیری مهره اصلی باند و اعتراف به همکاری سه تن دیگر از همدستان خود در این سرقت، در نهایت چهار تن که دو زن و دو مرد بودند دستگیر شدند.

فقیه تصریح کرد: در این عملیات چهار کارگاه که اقدام به اوراق خودرو و فروش آن می‌کردند شناسایی و چهار مالخر نیز دستگیر شدند ضمن اینکه ۲۱ فقره خودرو نیز که بیشتر پراید و پژو بودند کشف شد.

وی اذعان داشت: از دیگر اقدامات این باند، خرید خودروهای تصادفی و جایگزین کردن وسائل خودروی مسروقه به آن برای فروش بود.

فرمانده انتظامی بابل با اشاره به اینکه شهروندان رعایت ایمنی را در ارتباط با خودروها انجام نمی‌دهند و شاهد سهل‌انگاری در این زمینه هستیم از رانندگان خواست به هیچ وجه خودرو خود را به شکل روشن حتی لحظه‌ای رها نکنند.

وی پیشنهاد کرد: حتما درب خودروها قفل شود، سوئیچ داخل ماشین قرار نگیرد، ضمن اینکه خودروها را مجهز به سیستم ایمنی اعلام خطر، آژیر، قفل فرمان و قفل پدال کنند تا به راحتی مورد دستبرد سارقان قرار نگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سارقان به دنبال سرقت خودروهایی می باشند که به راحتی قادر به سرقت باشند و کمتر نیاز به ریسک‌پذیری باشد.

وی تاکید کرد: خودروهایی که قفل پدال و فرمان و سیستم ایمنی ندارند به راحتی مورد دستبرد قرار می‌گیرند.

فقیه بیان داشت: از گذاشتن اشیای قیمتی در معرض دید اشخاص اجتناب کرده زیرا سبب تحریک سارقان خواهد شد ضمن اینکه راننده باید حتما هنگام ترک اتومبیل شیشه خودرو را بالا کشیده و سیستم ایمنی خود را فعال نگه دارد.

وی افزود: رانندگان از جابه‌جایی و سوار کردن اشخاص مشکوک در مسیرهای خلوت به ویژه در شب و کسانی که کرایه نامتعارف ارائه می‌دهند جدا اجتناب کنند.

فرمانده انتظامی بابل گفت: احساس امنیت مهم‌تر از خود امنیت بوده و این حق مردم است که در جامعه احساس امنیت کنند و رسانه‌ها نقش مهمی در این راستا دارند.

پنجشنبه ۲ خرداد   ۱۹:۷

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.