جزئیات زلزله بامداد امروز بشاگرد

۲۱اردیبهشت،

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به جزئیات زلزله بامداد امروز در بشاگرد، گفت: گسل مسبب این زلزله گسل میناب و در عمق ۳۵ کیلومتری رخ داده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر؛ دکتر مهدی زارع با اشاره به رخداد زلزله‌ای با بزرگای ۶٫۳ در بامداد امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه افزود: این زلزله در ناحیه بشاگرد در شمال بندر جاسک در جنوب شرقی ایران رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ادامه داد: این زلزله در ناحیه گسل مکران رخ داده و ژرفای آن نیز ۳۵ کیلومتر است.

وی با تاکید بر عمق بسیار این زلزله ابراز امیدواری کرد که این زلزله تلفات بسیاری را در بر نداشته باشد.

زارع، با بیان اینکه این زلزله دارای پیش لرزه بوده است، خاطر نشان کرد: در روز پنچ شنبه ۱۹ اردیبهشت پیش لرزه‌ای با بزرگای ۵ در همین پهنه رخ داده است.

وی همچنین از ادامه رخداد پس لرزه در این منطقه خبر داد و یادآور شد: پس از زلزله اصلی ۳ پس لرزه با بزرگای ۴٫۸ و ۴٫۷ ثبت شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اضافه کرد: در ۷۰ دقیقه اول پس از زلزله اصلی ۷ پس لرزه با بزرگای بیش از ۴ در پهنه رومرکزی زلزله بشاگرد رخ داده و مهمترین پس لرزه در ساعت ۷ و ۳۹ با بزرگای ۵٫۴ ثبت شده است.

زارع به بیان گسل مسبب این زلزله پرداخت و گفت: سازو کار زمینلرزه راستا لغز است و گسل مسبب این زلزله احتمالا گسل شمالی- جنوبی در پهنه گسله میناب است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به عمق بالای زلزله‌های ناحیه مکران، خاطر نشان کرد: توالی زلزله‌های شدید و عمیق در ناحیه مکران بسیار جالب و با اهمیت می باشند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.