جزئیات شلیک دو فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق»

۱۱م دیماه ،

صبح امروز در رزمایش دریایی ولایت۹۱، دو فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق» علیه اهداف از پیش تعیین شده شلیک شدند.

خبرگزاری فارس: جزئیات شلیک دو فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق»

به گزارش خبرگزاری فارس، تست اژدرهای پیشرفته نیروی دریایی ارتش صبح امروز در چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱ با موفقیت انجام شد و این اژدرها توانستند اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کنند.

در همین راستا دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به شلیک این اژدرها گفت: امروز دو فروند اژدر پیشرفته از زیردریایی‌های‌ کلاس طارق علیه اهداف از پیش تعیین شده شلیک شد.

وی افزود: یکی از این اهداف، شناور سطحی و دیگری زیردریایی بود که شناور سطحی یک هدف واقعی و شناور زیرسطحی یک هدف کاذب بود که مشخصات زیردریایی را از خود بروز می‌داد.

رستگاری تاکید کرد: هر دو این اژدرها با موفقیت به هدف اصابت و آنها را منهدم کردند.

به گزارش فارس، زیردریایی‌های کیلو کلاس طارق از جمله پیشرفته‎ترین نمونه‎‎های کلاس دیزل الکتریک در دنیاست که به «حفره سیاه» مشهور می باشند.

این زیردریایی‌ها در واقع یکی از کم سر و صداترین زیر سطحی‎‎های جهان می باشند که این ویژگی به مدد عایق بندی صوتی کامل بدنه آنها ممکن شده است و البته در کنار پوشش‎‎های جاذب امواج سونار روی بدنه، استفاده از پروانه‎‎های هفت پره‎ای با صدای بسیار کم، ‎شناسایی آن را بسیار سخت می‌کند.

این زیردریایی‌ها با طول ۷۰ تا ۷۴ متر، وزن روی آب حدود ۲۳۰۰ تن، شش مقر ۵۳۳ م. م. شلیک اژدر و ۱۸ اژدر برد بلند با سامانه خودکار بارگذاری، قابلیت حمل ۲۴ مین دریایی توان انجام ماموریت در آبهای دوردست را نیز دارند.

زیردریایی طارق چند ماه قبل با انجام یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر ساعت کار به صورت کامل توسط متخصصان داخلی اورهال شد که این امر، انقلابی در عرصه توان زیرسطحی ایران بود که کشورمان را در امر تعمیرات اساسی بزرگترین و پیچیده‎ترین زیرسطحی‎‎های روز دنیا به خودکفایی رساند.

بکارگیری و انجام ماموریت توسط این زیردریایی یکی از مهمترین موضوعات رزمایش دریایی ولایت ۹۱ است.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.