جزئیات طرح دولت برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی

غلامرضا رازقی در گفتگو با مهر درخصوص برنامه های دولت برای تخصیص اعتبار به فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی با گرایش شیلات، اظهار داشت: در راستای توسعه بخش کشاورزی برای هر کدام از فارغ التحصیلان این رشته با گرایش شیلات ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات صفردرصد بهره از سوی دولت به فارغ التحصیلان این رشته تخصیص داده شده است، گفت: همچنین به همین میزان اعتبار از سوی منابع بانکی به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی تسهیلات اختصاص داده شده است که مجموعه این اعتبارات در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی با سود ۷ درصد ارزیابی می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این تسهیلات هم به تعاونی ها هم به افراد واگذار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه به هر نفر ۳۰ میلیون تومان اختصاص پیدا می کند اما استانداران می توانند در صورت صلاحدید با استفاده از اختیارات خود بیش از این مبلغ به افراد پرداخت کنند.

 

وی با بیان اینکه این طرح برای اشتغال افراد بیکار درنظرگرفته شده است ، گفت: البته اولویت با فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی شهرستان مورد نظر است، ضمن اینکه تسهیلات به طرحهایی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند نیز پرداخت خواهد شد.

 

رئیس سازمان شیلات در عین حال تصریح کرد: البته این تسهیلات به کسانی تعلق می گیرد که دارای طرح توجیهی برای تولیدات در بخشهای مختلف کشاورزی به ویژه شیلات باشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.