جزئیات مذاکره نفتی ایران و اعضای اوپک در تهران

سید محمدعلی خطیبی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به انجام مذاکرات با برخی از کشورهای عضو سازمان اوپک در حاشیه برگزاری شانزدهمین نشست سران عدم تعهد در تهران، گفت: در این مذاکرات گفتگوهای جداگانه ای با موضوع آخرین وضعیت عرضه، تقاضا و قیمت نفت در بازارهای جهانی انجام شده است.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک همچنین از انجام مذاکرات نفتی با برخی از کشورهای متقاضی خرید نفت ایران در تهران خبر داد و افزود: در این مذاکرات با خریداران سنتی نفت ایران و برخی از کشورهای متقاضی درباره فروش نفت مذاکره شده است.

 

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تکذیب برخی از فضاسازی رسانه های غربی درباره توقف صادرات نفت ایران، یادآور شد: هم اکنون روند صادرات نفت خام ایران کاملا عادی و طبیعی بوده و در روزهای اخیر تغییری در روند صادرات انجام نشده است.

 

در همین حال، رستم قاسمی وزیر نفت هم در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان عدم تعهد در تهران، گفته است: با توجه به اینکه برخی از کشورهای نفتی اعضای اوپک و خریداران نفت ایران در این نشست حضور دارند برای ایران دارای اهمیت بوده و مذاکراتی با این کشورها انجام شده است.

 

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه نتایج مذاکرات نفتی ایران با اعضای عدم تعهد پس از اجلاس قابل مشاهد خواهد بود، تصریح کرده است: با برخی از کشورهای خریدار نفت ایران همچون هند مذاکراتی انجام شده است.

 

وی از انجام مذاکرات نفتی با کشورهای آسیای مرکزی و آفریقایی برای فروش نفت خبر داد و بیان کرد: کشورهای عضو سازمان جنبش عدم تعهد دارای ظرفیت‌های بالایی است و این مجموعه نزدیک به ۵۰ درصد کل بازار جهانی انرژی را در اختیار دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.