جزئیات مراسم تحلیف؛ هاشمی، مهدوی‌کنی و جنتی ضروریانان ویژه تحلیف

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
عضو هیات رئیسه‌ مجلس از حضور آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله جنتی به عنوان ضروریانان ویژه مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب خبر داد و گفت: دکتر علی لاریجانی، آیت‌الله آملی لاریجانی و دکتر حسن روحانی به عنوان روسای قوا در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خانه ملت، حسین سبحانی‌نیا با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب گفت: کمیته‌ای که برای برگزاری تنظیم مراسم تحلیف تشکیل شده است، گزارشی را به هیات رئیسه ارائه کرده و مقرر شد مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، صبح یا بعد از ظهر ۱۳ مرداد ماه با حضور مسئولان داخلی و خارجی برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بعضی از ضروریانان خارجی ۱۳ مرداد وارد ایران می‌شوند، اینکه این مراسم صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۳ یا بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شود، هنوز مشخص نشده است.

عضو هیات رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی به حضور مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس نهم، روسای قوا، وزرای دولت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس خبرگان، استانداران، نمایندگان رهبری در مراکز استان‌ها و سفرای کشورهای خارجی به عنوان ضروریانان مراسم تحلیف اشاره کرد.

سبحانی‌نیا اعلام کرد: در این برنامه، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه و دکتر روحانی رئیس‌جمهور منتخب سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور منتخب نیز ضروریانانی خواهد داشت، ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس میزبان مراسم تحلیف است، ضروریانان رییس جمهور منتخب نیز باید به منظور آماده‌سازی تمهیدات برای حضور آنها در قوه مقننه، با هماهنگی مجلس صورت گیرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.