جزئیات مرحله مصاحبه کنکور دکتری ۹۱

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبانی که در یک و یا چند کد رشته محل تحصیلی (حداکثر چهار کدرشته‌محل) از رشته امتحانی ذیربط در ردیف معرفی‌‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه کنکور دکتری ۹۱ قرار گرفته‌اند می توانند بر اساس برنامه زمانی مشخص شده مربوط به هر کدرشته محل مراجعه کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در این مرحله به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کدرشته‌محل یا کدرشته‌محلهای انتخابی مربوط تلقی می شود.

هزینه ۲۵ هزار تومانی برای مصاحبه کنکور دکتری

داوطلبانی که اسامی آنان در سایت سازمان سنجش به عنوان معرفی شده یک و یا چند کد رشته محل از رشته امتحانی مربوط درج شده، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه برای هریک از موسسات مبلغ ۲۵۰ هزار ریال (۲۵ هزار تومان) به شماره حساب مشخص شده مربوط به موسسه محل برگزاری مصاحبه واریز و اصل فیش واریز شده را به همراه مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسوول ذیربط تحویل دهند.

درصورتیکه برای چند کدرشته محل در یک دانشگاه، منحصراً از داوطلب یک نوبت مصاحبه به عمل آید باید بدون توجه به تعداد کدرشته‌ها مبلغ ۲۵۰ هزار ریال (۲۵ هزار تومان) پرداخت شود.

گزینش نهایی بر اساس ارائه نمره از سوی موسسه مربوط

به هنگام گزینش نهایی در هر کدرشته محل اعلام شده برای داوطلب در این اطلاعیه، داوطلبانی شرکت داده خواهند شد که نمره مصاحبه آنان توسط موسسه ذیربط به سازمان اعلام شود و داوطلبانی که نمره‌ای برای مصاحبه آنان اعلام نشود از پذیرش در کدرشته آن موسسه حذف خواهند شد.

پس از انقضای مهلت مقرر برای شرکت در مصاحبه، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه مربوط، هیچ‌گونه تقاضایی قابل پذیرش نیست.

ممنوعیت شرکت در آزمون سال ۹۲ برای پذیرفته شدگان دکتری ۹۱

آن دسته از داوطلبانی که در مصاحبه شرکت و پس از گزینش نهایی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری سال ۹۱ (اعم از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و یا بین‌الملل) قرار گیرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال ۹۲ نخواهند بود.

انتشار کارنامه تفصیلی آزمون دکتری سال ۹۱ در اوایل مهرماه

پس از اعلام نتایج نهایی کارنامه تفصیلی آزمون دکتری سال ۹۱ در اوایل مهرماه سالجاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. سئوالات داوطلبان پس از انتشار کارنامه تفصیلی منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی سازمان سنجش پاسخ داده می شود و به مراجعات حضوری و مکاتباتی که قبل از انتشار کارنامه تفضیلی و به طرق دیگر واصل شود پاسخ داده نخواهد شد.

الزام تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی با پرداخت ۱۷ هزار تومان

کلیه داوطلبانی که اسامی آنها در ردیف معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در این مرحله قرار گرفته باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در سایت سازمان حداکثر تا تاریخ ۳ تیرماه ۹۱ مبلغ ۱۷۰ هزار ریال (معادل ۱۷ هزار تومان) به صورت اینترنتی پرداخت و فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند. داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

داوطلبانی که در ۴ کدرشته محل (حداکثر تعداد کدرشته برای معرفی) برای مصاحبه معرفی‌ شده‌اند وضعیت علمی آنها در کارنامه در کدرشته محلهای معرفی‌شده (۴ کدرشته) و کدرشته‌محلهای قبل از آن مشخص شده است و آن دسته از داوطلبانی که از ۱ تا ۳ کدرشته محل معرفی شده‌اند و یا اصلاً در ردیف معرفی‌شدگان قرار نگرفته‌اند وضعیت علمی آنها در کارنامه درکلیه رشته‌محلهای انتخابی منعکس شده است.

مدارک مورد نیاز معرفی‌شدگان برای انجام مراحل مصاحبه

اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)، اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه برای دانشجویان سال آخر، اصل مدرک کارشناسی (لیسانس)، اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای، مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای برادران، اصل گواهی مبنی بر عضویت هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی وزارت علوم از جمله مدارک مورد نیاز هستند که باید معرفی‌شدگان برای انجام مراحل مصاحبه همراه خود داشته باشند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.