– جزئیات منتشر شده از تویوتا آیگو مدل ۲۰۲۴

گردآوری توسط گروهخودرو ممتاز نیوز

نسل دوم از تویوتا آیگو در نمایشگاه اخیر اتومبیل ژنو به نمایش گذاشته شده و نسبت به مدل قبلی، دارای یک طراحی جدید، برجسته و متفاوت با مدل‌های سیتروئن C1 و پژو ۱۰۸ است.

Toyota Aygo 2014

طول کلی خودرو به اندازه ۲۵ میلی‌متر افزایش داشته و به ۳/۴۵ متر رسیده است. نمای کلی آیگوی جدید، متأثر از تباین رنگ بدنه با بخش‌های تیره آن، نظیر چرخ‌ها، جلوپنجره و نوار کناری و همچنین هاچ عقب و بخش تحتانی سپر است.طراحی جدید تویوتا آیگو، از جلو دارای ظاهری شبیه به  حرف X است که انتهای بالای هر دو خط به زیر پنجره‌ی درها می‌رسند.

Toyota Aygo 2014

ارتفاع، به مقدار اندکی کاهش یافته است و در این میان، با بهبودهایی در آیرودینامیک بدنه همراه بوده است. در نتیجه، ضریب دراگ بدنه آیگو از ۰/۳ به ۰/۲۹ کاهش یافته است.

سطوح بدنه آیگوی جدید از خطوط نزدیک به هم و زاویه‌دار استفاده کرده و سطوح نرم و گردگوشه مشابه سیتروئن C1 و پژو ۱۰۸ از نسل قبل را کنار گذاشته است.

در داخل کابین از سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی استفاده شده است. همچنین باید گفت که مدل نهایی در بازار، انتخاب‌های زیادی را در زمینه امکانات و تکنولوژی در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

New Toyota Aygo

نوبیو ناکامورا، سرپرست طراحی آیگوی جدی می‌گوید:

برای طراحی این مدل، ابتدا افتخار به داشتن چنین خودرویی، مدّنظر قرار گرفته است. هر زمانی که خودروی‌تان را پارک‌شده در جایی می‌بینید، باید از انتخابی که کرده‌اید مطمئن باشید. به همین دلیل است که ما در طراحی، هیچ چیزی را بدون دلیل رها نمی‌کنیم.

تویوتا از طراحی جدید آیگو با خطوط برجسته و نمای منحصر به فردش با عنوان J-Playful یاد کرده است که نمادی از فرهنگ ژاپنی است. طراحی جمع‌ و جور تویوتا آیگوی جدید با این طراحی ظاهری، کار چندان آسانی نبوده و برای تیم طراحی، چالشی بزرگ بوده است. ناکامورا سان می‌گوید:

طراحی چنین خودروی کامپکتی به هیچ عنوان ساده نیست. شما می‌خواهید که یک خودروی دوست‌داشتنی داشته باشید؛ ولی از طرف دیگر می‌خواهید که برای رانندگی در خیابان‌ها هم مناسب باشد. بنابراین باید یک خودرو با ظاهری آرام و استوار داشته باشید که حضوری دلپذیر در جاده‌ها داشته باشد. در این بین، ما انتخاب‌های سختی داشته‌ایم. به عنوان نمونه، چراغ‌ها می‌بایست طوری طراحی می‌شدند که در شکل گرافیکی X جای بگیرند. بنابراین، بایستی با تکنولوژی پروژکتور همراه می‌شدند. چنین طراحی در کلاس خودروهای A، استثنایی است و باعث می‌شود که منعکس‌کننده‌های ارزان‌تر، ولی بزرگتری استفاده شوند. این مورد یکی از بهترین مثال‌هایی است که در آن، ما برای دست‌یابی به یک خودروی بهتر نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم.

در زمینه طراحی داخلی خودرو، استفاده آسان از امکانات، مهمترین دغدغه طراحان بوده است. در همین موضوع، مهندس طراح، دیوید ترای توضیح می‌دهد.

ما به مشتریان جوان‌تر این کلاس خودرو فکر می‌کردیم. بنابراین، موقعیت رانندگی را با کاهش زاویه فرمان و کاهش ارتفاع نشستن در صندلی جلو، بهتر کردیم. همچنین صندلی راننده را به تنظیم ارتفاعی مجهز کردیم؛ در نتیجه رسیدن به موقعیت مناسب برای راننده، بسیار آسان خواهد بود.

Toyota AYGO Chief Engineer David Terai

دیوید ترای، همچنین هدف از آیگوی جدید  را چیزی فراتر از یک خودروی کاربردی می‌داند:

هدف اصلی از طراحی این مدل، ساخت خودرویی است که علاقه‌ی مردم را به خود جلب کند و آنها عاشق این خودرو شوند. معمولاً خودروهایی که در کلاس A ساخته می‌شوند، به صورت خودروهایی کاربردی و جمع و جور ارائه می‌شوند و بیشتر به قیمتِ کمتر اهمیت می‌دهند؛ ولی در عین حال، بسیاری از المان‌هایی را که از یک اتومبیل انتظار دارید، در آنها پیدا نمی‌کنید. در این‌گونه خودروها، «طراحی» در اولویت دوم قرار می‌گیرد و انتخاب‌های زیادی نیز در دسترس مشتری قرار نمی‌گیرد.

New Toyota Aygo Interior

البته دیوید ترای و همکارانش به خوبی می‌دانند که نمی‌توان همه‌ی افراد را راضی نگه داشت:

اگر بخواهید یک رابطه‌ی احساسی بین مشتری و طراحی خودرو ایجاد کنید، باید سلیقه‌های متفاوت را پذیرا باشید. در یک بازار گسترده، داشتن یک طراحی مورد علاقه نیمی از جامعه، بهتر از آن است تا یک طراحی داشته باشید که هیچ کس نسبت به آن اعتراضی نداشته باشد. تویوتا آیگوی جدید، بر این اساس طراحی شده است.

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.