جزئیات نامه ۹۰ نماینده به هاشمی

۱۷اردیبهشت،

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ما نه تنها مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بلکه از وی درخواست داریم که در انتخابات شرکت و بار دیگر مردم را تجربه و پاسخ آنها را عملاً دریافت کنند.

به گزارش مشرق، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نامه ۹۰ نماینده به هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی در اظهارات اخیرا خود به دو مسئله فلسطین و ولایت فقیه اشاره داشت.

وی افزود: آقای هاشمی در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که مسئله فلسطین به ما ارتباطی ندارد و اعراب بروند و با اسرائیل بجنگند و ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و در مورد مسئله ولایت نیز گفته است که فقط خداوند به ۱۲ امام (ع) اجازه ولایت داده‌اند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در این راستا، تعدادی از نمایندگان درصدد پاسخ منطقی و مستدل به وی شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون این نامه‌ به امضای ۹۰ نماینده رسیده و در حال گسترش است و پاسخ آقای هاشمی بر مبنای نظریات حضرت امام (ره) داده است.

حسینیان با اشاره به متن نامه تهیه شده، تصریح کرد: در این نامه آمده است که جناب آقای هاشمی! آزادی فلسطین یکی از آرمان‌های حضرت امام (ره) بوده است و ایشان تصریح کرده‌اند که باید اسرائیل از صحنه روزگار محو شود و تلاش کردند تا مسئله فلسطین را از مسئله عربی خارج و به یک مسئله اسلامی تبدیل کنند و واقعیت نیز همین بوده است.

به گفته وی در این نامه آمده: جناب آقای رفسنجانی! وجود سازمان‌هایی مانند حزب‌الله، جهاد اسلامی و حماس بر مبنای مبارزات اسلامی به سبب همین تیزهوشی و نظریه امام (ره) است که مسئله فلسطین را از مسئله عربی به اسلامی تبدیل کردند.

نماینده تهران با اشاره به سخنرانی هاشمی مبنی بر اینکه خداوند اجازه ولایت را تنها به ۱۲ امام (ع) داده‌اند، بیان داشت: خدمت وی گفته‌ایم که مسئله ولایت نیز یکی دیگر از آرمان‌های حضرت امام (ره) بوده و ایشان فرموده‌اند که ولایت فقها، همان ولایت رسول‌الله است و ولایت فقها ولایت بزرگان و در امتداد ولایت فقیه است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: تفریق قائل شدن بین ولایت ائمه و ولایت ولی فقیه یک امر شایسته نیست و تجربه تاریخ معاصر ایران نیز نشان داده است که هرگاه ملت از ولایت حمایت و در خط رهبری عمل کردند، همواره برای کشور پیروزی‌های بسیاری از جمله جنبش تحریم تنباکو و نهضت مشروطه را به ارمغان آورده‌ است.

حسینیان با بیان اینکه مطالب پایگاه اینترنتی تابناک در مورد موضع نامه نمایندگان به هاشمی را به شدت تکذیب می‌کنم، گفت: این مسئله هیچ ارتباطی به حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست‌ جمهوری نداشته و ما نه تنها مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بلکه از وی درخواست داریم که در انتخابات شرکت و بار دیگر مردم را تجربه و پاسخ آنها را عملاً دریافت کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.