جزئیات پشتیبانی از آزمایشگاههای تایید نمونه تجهیزات ارتباطی

۰۷م آذر ،

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه پشتیبانی از آزمایشگاه های تایید نمونه مورد حمایت پژوهشگاه ICT به منظور انجام آزمایشات تایید نمونه در زمینه تولید تجهیزات، خدمات و عملیات شبکه ای و بین شبکه ای ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتقای نیروی انسانی متخصص، تصویب شد.

در این راستا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که این آیین نامه بر اساس بند ۵ از ماده ۲ اساسنامه پژوهشگاه ICT  با هدف همکاری پژوهشی با دانشگاهها و موسسات پژوهشی داخل و خارج کشور تصویب شده و نحوه پشتیبانی از آزمایشگاههای تایید نمونه حوزه فناوری ارتباطات را تعیین می کند.

 

این آیین نامه با هدف تعامل و همکاری مناسب با نهاد رگولاتوری در خصوص فرایند تایید نمونه، ارائه سرویس و خدمات آزمایشگاهی مطلوب در سطح کشور و منطقه، تعیین نحوه حمایت از آزمایشگاههای تایید نمونه و تخصصی که توسط پژوهشگاه ایجاد شده، نحوه نظارت بر عملکرد آزمایشگاههای مورد حمایت پژوهشگاه و ارزیابی سالانه آنها و تاکید بر اخذ گواهی تایید صلاحیت ملی و بین المللی برای آزمایشگاههای مذکور به تصویب رسیده است.


بر اساس آن، برای نظارت و ارزیابی عملکرد آزمایشگاههای مورد حمایت پژوهشگاه ICT ، آزمایشگاههایی که در خارج از پژوهشگاه استقرار دارند باید عملکرد خود را از طریق پورتال ایجاد شده در پژوهشگاه ثبت و اسناد مربوط به عملکرد خود را به صورت گزارش ماهانه به پژوهشگاه ارسال کنند.

 

ارزیابی سالانه آزمایشگاهها نیز براساس تعداد سرویسهای ارائه شده به نهاد رگولاتوری و سایر متقاضیان خواهد بود به این ترتیب که برای هر سرویس به رگولاتوری ۲ امتیاز و سایر متقاضیان ۱ امتیاز در نظر گرفته خواهد شد؛ میزان درآمد کسب شده نیز هر ۱۰ میلیون تومان ۱ امتیاز محاسبه خواهد شد و دارا بودن گواهی اعتبار بین المللی ۲۰ امتیاز و دارا بودن گواهی اعتبار ملی هم ۱۰ امتیاز محسوب می گردد.


برای تشویق پرسنل آزمایشگاهها نیز پس از محاسبه امتیاز سالانه هر آزمایشگاه، به پرسنل سه آزمایشگاه برتر جایزه تشویقی اعطا خواهد شد که این جوایز برای آزمایشگاه رتبه اول ۵۰ میلیون تومان و برای آزمایشگاه های رتبه دوم و سوم به ترتیب هرکدام ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان است.

 

بر اساس ارزیابی سالانه از آزمایشگاههای خارج از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صرفا از طرح ارتقای آزمایشگاه رتبه اول و پس از تایید ضرورت ارتقا و تصویب در شورای پژوهشی پژوهشگاه، حمایت به عمل خواهد آمد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.