جزئیات کامل انهدام باند تروریستی در سیستان

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

جزئیات کامل دستگیری دو باند تروریستی در سیستان و بلوچستان

ایران > دولت – ممتازنیوز:
معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دو باند تروریستی که از سال ۸۶ تاکنون موجب ناامنی و عملیات تروریستی متعددی در استان شده بودند، متلاشی و ۲۹ تروریست و شرور عضو آنها دستگیر شدند.

علی اصغر میرشکاری  جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: باند نخست که ۲۱ نفر از اعضای آن در تاریخ سوم تا یازدهم بهمن ماه سال جاری بدون شلیک گلوله‌ای دستگیر شدند به موارد ذیل اعتراف کردند.

وی اظهار کرد: این باند در شهادت ۳۹ نفر از مردم بیگناه چابهار در تاسوعای حسینی سال ۸۹ نقش داشتند.

وی ادامه داد: این باند علاوه بر این حدود ۴۳ نفر از ماموران انتظامی را در عملیات مختلف به شهادت رساندند.

میرشکاری گفت: این باند همچنین ۹ نفر غیر نظامی را ترور کردند که سه معلم شهید به نام‌های ‘نوروزی، سرگزی و شهرکی ‘ که در سال جاری ترور شده‌اند از آن جمله‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این باند همچنین به هفت مورد کار گذاشتن تله انفجاری در مسیر ایرانشهر – چابهار و سرباز نیز اعتراف کردند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار استان سیستان و بلوچستان افزود: باند دوم که هفت نفر بودند و دستگیر شدند به موارد زیر اعتراف کرده‌اند.

میرشکاری اظهار کرد: باند دوم به شهادت ماموران در آسپیچ سراوان – سه مامور سپاه پاسداران در مرز و دو نفر از مردم سراوان اعتراف کرده‌اند.

وی ادامه داد: این افراد در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری به همراه ۳۶۰ کیلوگرم مواد منفجره، ۲۰ قبضه نارنجک دستی و مقادیری سلاح مواد انفجاری دست ساز دستگیر شده‌اند.

وی گفت : این باند از سال ۹۱ در منطقه مرتکب شرارت و ناامنی شده‌اند.

میرشکاری خاطر نشان کرد: ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد منفجره از این دو باند کشف و ضبط شده است.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.