جزئیات کاهش ۵۰ درصدی پروازها درزمان برگزاری اجلاس سران

سید محمود رسولی نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات کاهش پروازها در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، اظهار داشت: اجلاس از تاریخ ۶ شهریورماه تا ۱۱ شهریور ادامه دارد که در دو روز اول کارشناسان، دو روز دوم وزرای امورخارجه و یا نمایندگان کشورها و در دو روز آخر، سران کشورها وارد کشور می شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه وزارت کشور ۴ روز را در دو هفته آینده تعطیل اعلام کرده است، بیان کرد: به دلیل اینکه پروازهای سران کشورها در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشیند، بنابراین کاهش تعداد پروازاهای داخلی را برای ایمنی بیشتر در دستور کار  قرار گرفته است.

وی به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تعداد پروازهای داخلی در ۶ روز برگزاری اجلاس اشاره کرد و گفت: ساعات ورود و خروج هواپیماهای داخلی در این چند روز کاهش پیدا می کند.

رسولی نژاد با بیان اینکه این شرایط فقط برای فرودگاه مهرآباد اجرا می شود، افزود: تغییری در وضعیت پرواز دیگر فرودگاه‌های کشور و همچنین فرودگاه امام خمینی (ره) صورت نمی گیرد و تمامی برنامه ها برای فرودگاه مهرآباد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اینکه کدام یک از پروازهای داخلی با کاهش مواجه می شوند؟ گفت: اینکه کدام مقصدهای پروازی با کاهش تعداد پرواز مواجه می شوند، بستگی به ایرلاین ها دارد و ممکن است هرکدام یک مسیر را انتخاب کنند اما در کل حدود نیمی از پروازها انجام نمی‌شود.

وی در خصوص دیگر شرکت کنندگان در اجلاس، اظهار داشت: کارشناسان و یا دیگر مسئولان کشورهای حاضر در اجلاس از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور وارد می شوند.

همچینین در تماس خبرنگار مهر با برخی آژانس‌های هواپیمایی این موضوع تایید شد و البته آنها اعلام کردند که به احتمال زیاد از تاریخ ۷  تا ۱۱ شهریور پرواز به مقصد کیش و مشهد انجام نمی‌شود.

حمید غوابش دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: احتمال کاهش تعداد پروازهای داخلی وجود دارد اما هنوز به ایرلاین‌ها ابلاغ نشده است.

مسئولان دولتی اعلام کرده اند که به دلیل برگزاری اجلاس جنبش عدم متعهد، روزهای ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ شهریورماه تعطیل خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.