جزای نقدی ۵هزار میلیارد تومانی

جام جم آنلاین: سخنگوی قوه قضاییه گفت :برای هشت نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی علاوه بر حبس و رد مال به حدود پنج هزار میلیارد تومان جزای نقدی نیز محکوم شده اند.

غلامحسین محسنی اژه ای امروز در نشست خبری خود با اشاره به ابلاغ احکام پرونده فساد بزرگ مالی به وکلای محکومان ، افزود: دهم مهرماه آخرین مهلت قانونی برای اعتراض آنان است.

وی افزود: چنانچه تا این مهلت به این احکام اعتراض نشود حکم قطعی شده و در غیر اینصورت پرونده به دیوان عالی کشور برای رسیدگی ارسال می شود.

دادستان کل کشور گفت:شخصیتهای حقیقی و حقوقی که ادعای طلب از این متهمان را دارند در صورت اثبات با نظارت دستگاه قضایی می توانند نسبت به وصول آن اقدام کنند.

حجت الاسلام اژه ای، با بیان اینکه اگر بعد از قطعیت حکم محکومان از رد طلب امتناع کنند از اموال آنها این طلب پرداخت می شود.

وی با تاکید بر جدیت قوه قضاییه در مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: افرادی در این زمینه به دار مجازات آویخته شدند.

اژه ای به قاچاقچیان مواد مخدر بویژه مواد روانگردان مانند شیشه که مضرات آن بیش از سایر مواد است و جوانها و خانواده ها را تباه می کند، هشدار داد به فضا سازیهای مدعیان دروغین حقوق بشر دل خوش نکنند چرا که برخورد جدی صورت می گیرد.

وی در ادامه به اعدام پنج نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در ۱۷ شهریور امسال اشاره کرد و توضیح داد: ناصر جلیلی با داشتن ۱۵۰ کیلو و ۶۰گرم مواد مخدر شیشه ، بهرام نبوی با ۱۵۲ کیلو گرم مواد شیشه ، حسین تقیان به جرم مشارکت و نگهداری و حمل ۴۰ کیلو و ۷۵ گرم مواد شیشه ، کاظم اصفهانی شریک تقیان در نگهداری ۴۰ کیلو مواد شیشه و سجاد صادق زاده با داشتن ۲۰ کیلیو گرم مواد شیشه محاکمه و به دار مجازات آویخته شدند.

اژه ای بار دیگر به قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد که بدانند کماکان با قاچاقچیان مواد مخدر با جدیت تعقیب و به سرعت محاکمه و مجازات می شوند و هر حکمی که صادر شود بدون اغماض اجرا می شود.

وی به خانواده ها توصیه کرد ، مراقب اعمال و رفتار اعضای خانواده باشند تا به دام این جرایم گرفتار نشوند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.