جزو اولین کسانی هستم که پس از انقلاب کنسرت دادم/ اتفاقات خوبی در موسیقی رخ خواهد داد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

شست خبری کنسرت ˝بازگشت˝ صبح امروز ۲۶ فروردین ماه ‌ با حضور داریوش خواجه‌نوری‌خواننده قدیمی پاپ و هادی منتظری در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، خواجه نوری در ابتدای این نشست با اعلام اینکه عنوان کنسرت تازه‌اش “بازگشت” است، گفت: همانطور که بسیار‌ها می‌دانند من جزو اولین کسانی هستم که پس از انقلاب اسلامی با وجود سختی‌هایی که در این مورد وجود داشت در ایران کنسرت برگزار کردم. اولین کنسرت را در سال ۶۸ برگزار کردیم و سپس در سال‌هایی که آقای مرادخانی مسئولیت داشتند وارد دوران طلایی موسیقی شدیم. شرایط آن زمان سخت بود‌، به ویژه برای من که کنسرت گیتار برگزار می‌کردم. بسیار از اساتید در رشته‌های مختلف هنری کنار کشیدند و به خاطر شرایطی که فراهم بود فضای هنری را ترک گفتند، این بازگشت، بازگشت فقط من نیست، بسیار از کسانی که در قبل فعالیت هنریشان را پایان داده بودند دوباره به عرصه فعالیت بازگشتند.

او در ادامه افزود: در سال ۷۷ که اولین جشنوارهٔ موسیقی پاپ برگزار شد‌، تعداد خوانندگان افزایش پیدا کرد و شرایط خوبی ایجاد شد. تا وقتی که آقای مرادخانی از مرکز موسیقی رفتند و دوباره دوره رکود آغاز شد. البته تئا‌تر هم در همین شرایط قرار گرفت.

خواجه‌نوری با ابراز امیدواری از فضای کنونی در عرصه فرهنگ و هنر گفت: با شرایط خوبی که ایجاد شده و آقای مرادخانی روی کار آمده‌اند و پیروز ارجمند که فردی بسیار دلسوز و از جنس اهالی موسیقی است‌، مدیر دفتر موسیقی شده است قطعا اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی رخ خواهد داد.

خواجه نوری در ادامه با اشاره به سبب عدم فعالیتش در طول چند سال قبل گفت: در این چند سال هیچگاه فضا برای اجرا مهیا نبود، کنسرتهایی که در حوزه موسیقی پاپ در آن دوران و امروز برپا می‌شود به اجراهایی با روش Play back محدود می‌شود و بیشتر کارهایی که در حوزه موسیقی پاپ ارائه می‌شود موسیقی‌های کاور و کپی می باشند که از موسیقی یونان برگرفته شده‌اند، در واقع خواننده فقط صدا را برمی‌دارد و صدای خود را روی موسیقی یونانی می‌گذارد.به زعم بنده کسانی می‌مانند که سبک خودشان را داشته باشند و آن را حفظ کنند. آن موقع یعنی در سال ۷۷ به من می‌گفتند تو بازنشسته شده‌ای.

خواجه‌امیری در ادامه جزئیات کنسرت تازهش را اینچنین شرح داد: در این کنسرت ۱۶ قطعه در ۳ بخش اجرا می‌شود؛ بخش‌های فلامنکو، پاپ و تلفیقی. چون می‌خواهیم تنوع در این کنسرت جریان داشته باشد بخش‌ها را به صورت غیر تفکیکی اجرا می‌کنیم که همه سلائق موسیقی لذت می‌برند. در این کنسرت ۱۰ قطعه با کلام از آلبوم “افق” و همچنین ۲-۳ قطعه قدیمی از آثار قبل‌ام که با تنظیمی تازه اجرا می‌شود. همینطور ۳ قطعه هم با استاد منتظری اجرا می‌کنیم و در پایان هم یک یا دو قطعه تک نوازی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست هادی منتظری طی سخنانی گفت: فعالیت‌های موسیقی من به چند دسته تقسیم می‌شود. من سابقه همکاری در گروه‌های شیدا‌ و عارف را داشتم و پس از انقلاب هم در بخش سرود و موسیقی جنگ فعالیت‌هایی داشتم؛ اکنون با داریوش خواجه‌نوری همکاری می‌کنم که در ساز گیتار حرفی برای گفتن دارد.

خواجه‌نوری هم در این باره گفت: موسیقی تلفیقی را در ایران من آغاز کردم و به همراه استاد ذوالفنون آن را ارائه کردم که البته در زمان ارائه آن اثر هجمه‌های بسیاری هم از سوی رسانه‌ها به این کار و بخصوص استاد ذوالفنون وارد شد.

گفتنی است؛ کنسرت پاپ و فلامنکوی داریوش خواجه نوری و محمدعلی خواجه نوری یک و دو اردیبهشت ماه و ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.