جزییات اصلاح تعرفه ADSL

۱۰م اسفند ،

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه می‌شود.
به گزارش خبرنگار موبنا لطف اله سبوحی افزود: پیش از این براساس مصوبه ۴۹ کمیسیون تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر سرعت و ضریب اشتراک تدوین شده بود که عدم شفافیت در میزان استفاده، ناهمگونی در تعرفه‌های خدمت‌دهندگان اینترنت و عدم انطباق تعرفه‌ها با حجم مورد استفاده کاربران را در پی داشت.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به ضرورت انطباق محاسبه تعرفه خدمات اینترنت با روال‌های موجود در دنیا اظهار کرد: کاهش تعرفه‌ها به صورت پلکانی با افزایش حجم مورد استفاده توسط کاربران، تعیین کف برای تعرفه‌ها به منظور جلوگیری از رویه‌های ضد رقابتی از مواردی است که در مصوبه تازه کمیسیون پیش‌بینی شده است.
وی گفت: با در نظر گرفتن منافع کاربران و ارائه‌کنندگان خدمات در مصوبه ۱۵۲، مکانیسمی به صورت پویا تعریف شده که براساس آن در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و خدمات انتقال، تعرفه خدمات اینترنت برای کاربران نهائی متناسب با این پارامترها در هزینه نهائی تعدیل می‌شود.
سبوحی تصریح کرد: با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL که در آن مشترکین نسبت به دریافت اطلاعات از شبکه اقدام می‌کنند در این مصوبه ارائه‌کنندگان خدمات ملزم شدند در محاسبه ترافیک مشترکین، برای مجموعه دریافت و ارسال، به میزان ۲۵ درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکین پیش‌بینی کنند.
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در تشریح تفاوت بین مصوبه ۴۹ و ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دربارهٔ خدمات اینترنت پرسرعت گفت: در مصوبه قبلی حداکثر ضریب اشتراک یک به ۱۰ تعریف شده بود که در مصوبه ۱۵۲ به منظور بهبود کیفیت خدمات، حداکثر ضریب اشتراک یک به ۸ تعیین شده و ارائه‌کنندگان خدمات موظف شدند سرعت خط را به میزان یک به ۸ برای مشترکان تضمین کنند و برای ضرایب اشتراک کمتر از این مقدار نیز تعرفه تغییر نمی‌کند.
سبوحی افزود: در مصوبه تازه ارایه‌کنندگان خدمات موظف شده‌اند در بسته‌های تعرفه‌ای خود نرخ سرعت خط و مدت زمان ارایه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه کرده و در قرارداد مشترکان لحاظ کنند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.