جزییات بزرگترین حمله تاریخ اینترنت

۸فروردین ۱۳،

ترافیکی معادل ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه بر روی سرورهای اسپم هاوس و کلودفر، سبب شد تا اینترنت در بعضی نقاط اروپا کند شود.
داستان از این قرار است که وب پایگاه اینترنتی گروه ضد اسپم Spamhaus با روش DDOS و DNS Reflection از کار افتاد.
حمله کنندگان ظاهرا کمپانی هاستینگ و دیتاسنتری بنام سایبر بونکر است که اتهام تولید اسپم را رد کرده و حملات را بعد از اینکه در لیست سیاه اسپم هاوس قرار گرفته، همراه با گانگسترهای سایبری روس و اروپای شرقی ترتیب داده است.
جنگ زمانی شدت گرفته که کمپانی هلندی در لیست سیاه تولید کنندگان اسپم قرار گرفته است.
به گفته کارشناسان حمله به سیستم بانکی و خواباندن سیستم بانکی نیاز به پهنای باندی معادل ۵۰ گیگابیت بر ثانیه دارد ام در حملات اخیر ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه بکار گرفته شده تا سرورها از کار بیفتد.
حمله از ۱۵ مارس آغاز شده و توسط نیروهای پلیس سایبری ۵ کشور مورد بررسی قرار گرفته است. کمپانی اسپم هاوس ۸۰ سرور در سراسر دنیا دارد که توسط سایبر بونکر و همکاری یا گانگسترهای سیابری اروپای شرقی و روسیه ، اینترنت بخشهایی از اروپا را فلج کردند.
کمپانی امنیتی کلودفر به کمک اسپم هاوس آمده و سعی کرد حملات را پس زند اما حمله کنندگان سرورهای کلودفر را نیز مورد حمله قرار دادند.
ماتئو پرینس مدیر اجرایی کلودفر می گوید حمله به لایه سه آغاز شد و روی ۲۳ دیتاسنتر در نقاط مختلف دنیا ترافیکی معادل ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به صورت مصنوعی با استفاده از تکنیک DNS Reflection و اکسپلویت روی آن ایجاد کردند.
به گفته وی گانگسترهای سایبری روس، حملات را مجددا ساماندهی کردند و اکسپلویت روی DNS را روی آدرس آی پی های مختلف توزیع کردند. حتی صدها هزار کامپیوتر در سراسر دنیا بدون اینکه متوجه باشند از طریق نصب بدافزار، آغاز به تولید ترافیک مصنوعی کردند و سرورهای اینترنت را کند کردند.
پاتریک گیلمورد مدیر سرورهای آکامای می گوید این حمله بزرگترین حمله در تاریخ اینترنت محسوب می گردد.
پاتریک افزود دوستانی که در سایبر بونکر کار می کنند، دیوانه می باشند.آنها فکر می کنند باید اسپم تولید کنند و حق پادشاهی بر اینترنت را دارند.
اما سایبر بونکر چه می گوید؟
به گزارش خبرآنلاین آنها داخل تونلهای سراسر بتنی متعلق به ناتو ساخته شده رد سال ۱۹۵۵ می باشند که ۵ طبقه زیر زمین می رود و تاسیسات سایبری خود را داخل آن قرار داده اند. ۷۵ نفر می توانند تا ۱۰ سال در آنجا زندگی کنند.
آنها می گویند هر چیزی را روی سرورهایشان قرار می دهند منهای محتویات تروریستی و مستهجن!
پلیس قبلا می خواسته وارد تاسیسات سایبر بونکر شود ولی آنها نگذاشته اند چرا که درب ۲۰ مگاتنی آنها قابل انفجار هم نیست!
با این حال مسوولان سایبر بونکر تاکید کرده اند هرگز تولید اسپم نکرده اند!
یکی از مدیران سایبر بونکر (Sven Olaf Kamphuis,) به نیویورک تایمز گفته ما می دانیم که حملات DDOS صورت گرفته بسیار بزرگ است اما کار ما نیست!


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.