جزییات تازه از مرگ جوان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا

آخرین بررسی‌ها از صدا و تصاویر جدیدی که از لحظه بازداشت جورج فلوید به دادگاه ارائه شده، نشان می‌دهد که او ۲۰ بار تکرار کرده که نمی‌تواند نفس بکشد و از درک شووین، افسر پلیس، خواسته تا به‌ خاطر «مادر و فرزندانش» پایش را از روی گردنش بردارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از یورونیوز، جمله جدیدی هم که در این ویدئوها شنیده می‌شود جالب توجه است: «آن‌ها (نیروهای پلیس) من را خواهند کشت.»

جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی روز ۲۵ ماه مه پس از آنکه نزدیک به ۹ دقیقه زانوهای افسر پلیس روی گردنش بود در ۴۶ سالگی جان باخت. مرگ او آغازگر یکی از کم‌سابقه‌ترین اعتراضات ضدنژادپرستی سال‌های اخیر در ایالات متحده بود.

در ویدئوی جدیدی که توسط دادگاه منتشر شده است بارها جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» شنیده می‌شود، جملات تکراری که می‌تواند اتهامات افسران پلیس همراه با عامل قتل را بیشتر کند.

در یکی از ویدئوها به وضوح صدای جورج فلوید در اولین ثانیه‌های بازداشت شنیده می‌شود که می‌گوید: «مشکل تنگناهراسی دارم و خواهش می‌کنم، التماس می‌کنم، نمی‌توانم در خودروی پلیس بنشینم.»

فلوید ۴۶ ساله بر این باور بود که احتمالا به‌ دلیل مشکل تنگناهراسی امکان دارد در خودروی پلیس جان خود را از دست بدهد. همچنین جمله دردناک دیگری که به‌ تازگی منتشر شده است نیز شنیده می‌شود: «به مادرم بگویید که عاشقش هستم، به فرزندانم بگویید که دوستشان دارم. من می‌میرم چون نمی‌توانم نفس بکشم.» در این ویدئوها می‌شنویم که افسر پلیس به فلوید می‌گوید: «وقتی می‌گویی نمی‌توانی نفس بکشی دهنت را ببند، حرف زدن انرژی زیادی از تو می‌برد.»

توماس لین، یکی از چهار پلیس حاضر در لحظه بازداشت تمام ویدئوهای جدید را در اختیار دادگاه قرار داده است. وی انتظار دارد تا با این کار از اتهامات خود بکاهد.

دو پلیس دیگر الکساندر کوئنگ و تو تائو به‌دلیل اتهام همدستی و انفعال در جریان قتل جورج فلوید محاکمه خواهند شد. کارشناسان قضایی در ایالات متحده می‌گویند که دست‌کم ۴۰ سال زندان در انتظار ۴ پلیسی است که در این قتل شرکت داشته‌اند.

علت دستگیری جورج فلوید استفاده از یک اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.