جزییات تازه از هواپیمای ناپدید شده مالزی

گردآوری توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

شرکت هواپیمایی مالزی اعلام کرد، به نظر می رسد کمک خلبان هواپیمای مسافربری ناپدید شده آخرین کلمات و پیام های ارسالی را به برج مراقبت منتقل کرده است.

  احمد جوهری یحیی رئیس شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز امروز دوشنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد، تحقیقات اولیه نشان می دهد که کمک خلبان هواپیمای مسافربری ناپدید شده کسی است که به آرامی گفته است “شب بخیر، همه چیز خوب است”.

بر اساس این گزارش مقام های رسمی مالزی پیش از این اعلام کرده بودند که این پیام در آخرین لحظه ارتباط مخابراتی این هواپیما با برج مراقبت گفته شده است. اطلاعات ماهواره ای نشان می دهد که هواپیمای مسافربری مالزی پس از قطع ارتباط  مخابراتی در دو مسیر احتمالی به پرواز ادامه داده است: یک مسیر به سوی تایلند و مرزهای قزاقستان و ترکمنستان بوده و مسیر دیگری به سوی اندونزی و اقیانوس هند.

پلیس مالزی در حال تحقیق برای یافتن علت اصلی این مساله است. محققان بر این باورند که فرد یا افرادی مسیر پرواز این هواپیما را تغییر داده اند. هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با ۲۳۹ مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و ۲۰ دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل ۱۲ خدمه و ۲۲۷ مسافر از جمله ۱۵۴ تبعه چینی بوده است.


هشت صبح
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.