جزییات توسعه دانشگاه پیام نور طی ۸ سال قبل

۲۱م اسفند ،

290-1.jpg

رییس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه ۳۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور، استادیار به بالا می باشند، گفت: سابق بر این اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه، مربی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسن زیاری امروز در «چهارمین جشنواره تجلیل از روابط عمومی‌های برتر و رسانه‌ها» که با حضور وزیر علوم و سخنگوی دولت در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور مولود انقلاب است، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور در سال ۶۷ و ۶۸ شکل گرفت و تا قبل از دولت نهم، ۳۰۰ هزار دانشجو در ۲۵۰ هزار مرکز و واحد در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند، اما با آغاز دولت نهم و رشد کمی این دانشگاه، تعداد جمعیت دانشجویان دانشگاه به حدود ۹۰۰ هزار نفر در ۵۴۰ مرکز و واحد افزایش یافت.

وی، توسعه کیفی و پرهیز از توسعه کمی غیرهدفمند را سیاست دانشگاه پیام‌نور در دولت دهم عنوان کرد و گفت: در این راستا اقداماتی همچون اصلاح هرم هیات علمی، افزایش فضاهای آموزشی، اصلاح ساختار دانشگاه، اصلاح متون و محتوا و افزایش کیفیت در برگزاری آزمون‌ها از اقداماتی بود که به عنوان وظایف دانشگاه انجام شد.

به گفته زیاری، در دولت دهم حدود ۷۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به مجموعه فضاهای دانشگاه اضافه شد، همچنین جمعیت هیات علمی دانشگاه از ۲۴۰۰ نفر به ۴۰۰۰ عضو هیات علمی افزایش یافت.

وی از افزایش تعداد اعضای هیات علمی به دو برابر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد اعضای هیات علمی ما استادیار به بالا می باشند، در صورتی که سابق بر این، اکثریت اعضای هیات علمی دانشگاه ما، مربی بوده‌اند.

رییس دانشگاه پیام‌نور افزود: همچنین تعداد رشته‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد از بیش از ۵۰ رشته به ۱۰۹ رشته و در مقطع دکتری نیز از ۲۸ رشته به ۷۰ رشته افزایش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور توانسته است آموزش الکترونیکی را در دانشگاه خود تقویت کند و امروز ما در ۴۰ رشته کارشناسی ارشد، آموزش الکترونیکی را با ۵۰۰۰ دانشجو دنبال می‌کنیم و همچنین نزدیک به ۱۲ هزار نفر در کلاس‌های آموزش الکترونیکی ما شرکت دارند.

رییس دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور دارای یک میلیون و ۵۰ هزار دانشجو است که ۱۵۰۰ نفر از این دانشجویان در مقطع دکتری و بخش اعظمی از آن نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

زیاری خطاب به روابط عمومی‌های حاضر در این جمع، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها تابلو و ویترین هر دستگاهی به شمار می‌روند و آیین تمام قدی می باشند که هر چه قدر شفاف‌تر باشند، برای دستگاه خود و هم برای خارج از مجموعه مفید خواهند بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.