جزییات دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هونامی، سنسوری کوچکتر از آن چیزی که تاکنون تصور میشد

ممتازنیوز:

123

اسمارت فون i1 هونامی، پرچمداری که انتظار می رود جانشین اکسپریا Z شود، به احتمال زیاد دارای سنسوری به بزرگی آن چیزی که برروی لومیا ۱۰۲۰ قرار دارد نیست. این محصول سونی دارای طرحی شبیه به اکسپریا Z می باشد، ولی اندازه آن مقدار کمی بزرگتر است. بطور دقیق تر ۴ میلیمتر بلندتر و ۲ میلیمتر عریض تر از اکسپریا Z می باشد.

در بخش دوربین نیز، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی f/2.0 با فاصله کانونی ۵ میلیمتر وجود دارد. بعید است برروی آن از فلاش زنون استفاده شود، ضمن اینکه ISO آن تا ۱۶۰۰ می تواند باشد. رزولوشن دقیق تصاویر گرفته شده با دوربین این دستگاه برابر با ۵۲۴۸ در  ۳۹۳۶ پیکسل است.

شاید ناامیدکننده ترین خبر در مورد دوربین هونامی، سایز سنسور آن باشد. براساس آخرین اطلاعاتی که قبلا بدست آمده بود، سایز سنسور آن “⅔ سنسور موجود برروی لومیا ۱۰۲۰ بوده است ولی هم اکنون خبر می رسد که سایز آن باز هم  و کوچکتر و برابر با “۱/۲.۳ می باشد. سایز سنسور دوربین یک عنصر بسیار حساس به نور می باشد که در کیفیت تصویر ثبت شده تاثیر بسیار زیادی دارد و نقش اصلی را ایفا می کند. در واقع سنسورهای کوچکتر، نور کمتری جمع آوری کرده و در نتیجه در شرایط نور کم، تصاویر با کیفیت پایین تری ثبت می شوند (نسبت به دوربین با سنسور بزرگتر).

sensor

دوربین این اسمارت فون به همراه موتور پردازشگر BIONZ کار می کند که قدرت خود را از Qualcomm Krait می گیرد، پس پردازش اختصاصی برروی تصاویر تنها از طریق اپلیکشن دوربین CyberShot موجود برروی دستگاه انجام خواهد شد.

در ادامه برداشت یک منبع که به تصاویر ثبت شده توسط هونامی دسترسی و آن  را بررسی کرده است را مشاهده می کنید (بخشی از آن).

من نمی توانم در مورد این موضوع که عملکرد آن در برابر لومیا ۱۰۲۰ چگونه می باشد، نظری بدهم ولی فکر میکنم رقابت آنها هنگامی که در بخش خروجی فول رزولوشن با هم مقایسه می شوند نزدیک و شانه به شانه باشد.

در مقایسه با سایر کمرافون ها (یا دوربین اسمارت فون های دیگر) بجز ۱۰۲۰ و ۸۰۸ نوکیا، بازدهی دوربین هونامی می تواند بهتر از گلکسی اس ۴ زوم و گلکسی کمرا باشد. البته من پیشنهاد می کنم که انتظارات خود را پایین نگه دارید، چرا که لومیا ۱۰۲۰ اسلحه بسیار قدرتمندی در بخش دوربین در اختیار دارد و من فکر می کنم سونی چیزی برای مقابله با آن نخواهد داشت. اگر چه هنوز هم با اطمینان نمی توان گفت که وضعیت کدام دستگاه بهتر خواهد بود.

هونامی سونی قرار است تا مدتی دیگر رونمایی شود و یکی از ویژگی های مهم آن بخش دوربین خواهد بود. باید دید عملکرد دوربین آن چگونه است مخصوصا در مقایسه با دوربین محصولاتی چون گلکسی اس ۴ زوم  سامسونگ و لومیا ۱۰۲۰ نوکیا. نظر شما چیست؟

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.