جزییات راه‌اندازی «اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه»

۱۵ام بهمن ،

جزییات راه‌اندازی «اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه»

جزییات راه‌اندازی «اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه»

 اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه برای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی با محوریت دانشگاه تبریز و دانشگاه یوزینجی ایل ترکیه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، پرویز آژیده رییس دانشگاه تبریز از توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای تاسیس دانشگاه مشترک تحصیلات تکمیلی میان دانشگاه تبریز از ایران و دانشگاه یوزینجی ایل در ترکیه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه میان دو کشور به امضا رسیده و بر اساس آن با محوریت دانشگاه‌های تبریز و یوزینجی ایل در شهر وان ترکیه تاسیس شود.

وی افزود: در مراسم امضای این تفاهم نامه دکتر ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، منیر کارال اوغلی، استاندار وان و دورموش گونای، معاون سازمان آموزش ترکیه (yok ) حضور داشتند.

وی هدف از تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه را توسعه همکاری های علمی ، فرهنگی و اجتماعی دو کشور همسایه در راستای تامین منافع دو ملت و تلاش برای بازیابی عظمت تمدن اسلامی بیان کرد و افزود: این یادداشت تفاهم نامه همکاری در ۹ ماده به امضای پرویز آژیده، رئیس دانشگاه تبریز و پیامی باتتال، رئیس دانشگاه وان یوزینجی ایل رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این یادداشت تفاهم در شش نسخه به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی به امضای طرفین رسید، تشریح کرد: اعتبار این تفاهم‌نامه از زمان امضاء به مدت ده سال خواهد بود در صورتی که طرفین شش ماه پیش از اتمام اعتبار تفاهم نامه حاضر نامه‌ای رسمی درخصوص فسخ آن دریافت ننمایند اعتبار آن به صورت خودکار به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد شد.

رییس دانشگاه تبریز گفت: زبان ارائه دروس ترکی و فارسی خواهد بود و در دانشکده های مهندسی و پزشکی حداقل ۳۰ درصد باید زبان انگلیسی تدریس شود و البته شورای دانشگاه، زبان تدریس دیگری را بسته به شرایط رشته انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در گروه های علوم پزشکی ، مهندسی ، علوم پایه و سایر زمینه های تازه مورد توجه به تحصیلات تکمیلی انجام خواهد شد، گفت: در صورت نیاز به رشته های تازه کار کارشناسی نیز صورت خواهد گرفت.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.