جزییات “طرح انتقال مرکزیت سیاسی کشور” از دیدگاه راهبردی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسعود غنی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: مطالعات بسیاری درباره طرح انتقال پایتخت در این دانشگاه صورت گرفته لذا شاخص‌ها و مناطق مختلف مورد بررسی قرار گرفته و یا تغییرات لازم در تهران عنوان شده است.

مسعود غنی‌زاده استاد راهنما در مطالعه گروهی طرح انتقال مدیریت مرکزی سیاسی کشور در دانشگاه عالی دفاع ملی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این مطالعه اظهار داشت: سال‌هاست که بحث مربوط به انتقال پایتخت مطرح بوده و مطالعات بسیاری در ابعاد مختلف در این باره صورت گرفته است.
 
وی افزود: سوال اساسی این است که انتقال پایتخت برای رفع چه نیازهایی یا جلوگیری از چه مسائل و مشکلاتی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.
 
غنی‌زاده تصریح کرد: با نگاه به مسائل راهبردی، ملی و فرا ملی و با برگشت به ریشه‌های ایجاد شهر تهران می‌بینیم که مرکزیت سیاسی به دلایل مختلفی انتخاب شده است.
 
وی افزود: ویژگی‌های فرهنگی، تکنولوژیکی، سیاسی و اقتصادی از دیدگاه راهبردی در مطالعات بعدی انتقال پایتخت جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
استاد دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: در این مطالعه تاکید بر روی مرکزیت سیاسی با نگاه به دلایل به وجود آمدن شهر تهران بوده است.
 
وی درباره فازهای مختلف این مطالعه خاطر نشان کرد: شاخص‌های مختلفی برای انتقال مرکزیت سیاسی کشور در نظر گرفته شده که یا در مناطق مختلف در نظر گرفته شود و یا اگر قرار است تهران پایتخت بماند تغییرات لازم در آن داده شود.  

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.